شناسهٔ خبر: 51259189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان با گرامی‌داشت روز دانشجو در شهرکرد؛

دیدار نماینده ولی فقیه در استان با دانشجویان

ویژه‌برنامه بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو در بام ایران با حضور نماینده ولی فقیه در استان،جمعی از مسئولان استانی و اعضای هیأت رییسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در برنامه گرامی‌داشت روز دانشجو، گفت: دانشجویان هیچ‌گاه نسبت به برگزاری جلسات و بیان مطالبات مایوسانه رفتار نکنند، چرا که راه دانشجویی استقامت و صبر می‌خواهد و نتایج پیگیری‌ها اثر خود را دیر یا زود خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: برخی از دانشجویان اعتقاد دارند که تشکیل جلسات و برنامه‌ها برای بیان دغدغه‌های دانشجویی بی‌فایده است، اما این‌گونه نیست و اگر دقت شود، نمونه یکی از نتایج مطالبات دانشجویی را می‌توان در روی کار آمدن دولت جدید عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، مطالبه مقام معظم رهبری از نسل جوان را برای بیان شفاف مطالبات، اخلاق محوری، دلسوزی،باورمندی‌ به پروردگار و اعتقاد و سلامت به معنای واقعی یادآور شد و گفت: بدون شک آثار چنین مطالباتی دیده می‌شود و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

امام‌جمعه شهرکرد ضایعات موجود در کشور را ناشی از خاموش بودن‌ها، مطرح نکردن مطالبات و درست نبودن جهت حرکت دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: وقتی پیرامون موضوعی فرهنگ‌سازی شکل بگیرد و آن موضوع به گفتمان عمومی تبدیل شود، دولتمردان را وادار می‌کند به دنبال این گفتمان حرکت کنند و مطالبات را حاکمیت ببخشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اگر جهت دانشگاه درست شود، تاثیر خود را بر تمامی جامعه می‌گذارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ‌سازی در جامعه باید صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر اینکه مطالبات دانشجویان در جای خود به مسئولان مختلف منتقل می‌شود و همه باید پشتیبان باشند و حمایت کنند،یادآور شد:راه طولانی است و همان‌گونه که خداوند به پیامبر خود می‌فرماید این راه، استقامت، صبوری، بیداری و بصیرت می‌خواهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به شعرخوانی یکی از دانشجویان در این برنامه و تاکید وی بر طولانی شدن انتظارها برای رفع مشکلات اشاره کردو گفت: اصلاح‌گری درجامعه کار راحتی نیست و نباید دراین مسیر خسته شد.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: لازم است جوانان روشن و اهل فهم در رابطه با مسائل مختلف کشور، انقلابی عمل کنند و از طرفی نیز استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در فضای ایجاد شده، مطالبات را خواهد شنید و مهم آن است که مطالبات مطابق با شرایط مطرح شود و همه نیز کمک کنند تا راه‌ها به پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان، به صحبت دانشجویان برای لزوم ورود جدی‌تر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه به مساله آب اشاره و تصریح کرد: در نشست‌ها و جلسات مختلف و همچنین در سفر مسئولان کمیسیون‌های فرهنگی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان این مبحث با جدیت مطالبه شده است و شاید آنچه در این باره روی می‌دهد کمتر منعکس‌شده باشد که بنا هم نیست مطالبات آن‌چنان انعکاس خبری داده شود و در بسیاری از موارد، مسائل باید با ملاحظات دنبال شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: در وبیناری که با حضور مسئولان کشوری برگزار شد گلایه‌های خود را از انعکاس نیافتن مطالبات مردمی مطرح کردم که بدنبال آن صداوسیما وارد عمل شد.

شایان ذکراست:در این مراسم 14 دانشجو به نمایندگی از تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری و شوراهای صنفی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظر شما