شناسهٔ خبر: 51259131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دانشجو در فضای علمی و منطقی مطالبه‌گری کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان در فضای علمی و منطقی به دنبال مطالبه‌گری باشند.

صاحب‌خبر -

سید علی احمدزاده در نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج با تبریک روز دانشجو گفت: خوشحالم که پس از چند سال در محیط دانشگاه هستم اصل جلسه شنیدن حرف‌های دانشجویانی است که در همه مسائل پیش رو بوده و طلایه دار مبارزه با استکبار جهانی هستند.

وی به تاریخچه‌ای از نهضت دانشجویی اشاره و عنوان کرد:  انتظار داشتیم که در یک جمع بزرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره حضور داشته باشیم البته خود من با این فضای دانشجویی آشنا بوده‌ام، این نشست آزاد است و هیچ نهاد نظارتی حق پرسشگری از دانشجویان را به دلیل مطالبه گری از ما ندارد و باید در فضای آزاد حرف‌های خود را بزنند بنده نیز صادقانه حرف‌های آنها را پاسخ خواهم داد اما نباید اهانتی به هیچ شخصی شود.

احمدزاده بیان کرد:این روز نشان دهنده باورمندی و اعتقاد دانشجویان است و باید همیشه این روز را گرامی بداریم، دانشجویان در همه موضوعات با بصیرت و آگاهی و استکبار ستیزی در دفاع از آرمان ها در صحنه هستند و ما نیز تمایل داریم که همواره در میان این قشر بصیر باشیم.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تک‌ صدایی در دانشگاه موضوعیت ندارد و در کشور سیاست تک صدایی هم پذیرفتنی نیست، افزود: حضور شما نشان دهنده این است که دانشگاه پویا بوده و تشکل‌ها هنوز زنده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انتظار این است دانشجویان در فضای کاملا منطقی و علمی مطالبه گری کنند ما در استان تفکر چند صدایی را به جد دنبال می‌کنیم از ما مطالبه کنید تا بهتر و بیشتر برای مردم کار کنیم.

وی ادامه داد: ساعت ۱۱ شب جلسات ما تمام می‌شود و هیچ ساعت بیکاری ندارم، گاهاً تا ساعت دو و سه نیمه شب پیام‌های مردم را جواب می‌دهم هر چند نمی‌توانم به همه پیام ها جواب بدهم اما سعی ما بر این است که پیام‌های مردم حتی الامکان بی‌جواب گذاشته نشوند.

دانشجو در فضای علمی و منطقی مطالبه‌گری کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتصابات هم گفت: نباید جو استان برای انتصابات متشنج شود خیلی از بچه‌های استان که هم اکنون فعال هستند از انسان‌های معتقد بوده اما مطالبه مردم تغییر است چرا که آنها به تفکری رای دادند و باید مسئولان نیز این تفکر را قبول داشته باشند.

وی افزود: حدود سه ماه است که منصوب شده‌ام از تعداد ۴ معاون خود دو تا از آنها را تغییر داده‌ام یکی از معاونین ما دانشگاهی بوده که در کسوت استاد دانشگاه فعالیت کرده است معاونت سیاسی را حتی بدون اینکه یکی از نمایندگان مجلس هم از حضور وی خبر داشته باشد معرفی کردم معاونت حساسی بوده و این معاونت تعامل با سیاسیون و برگزاری انتخابات را مدنظر قرار دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بالای هزار نفر در بانک اطلاعات ما هستند ۱۰ تا ۱۵ نفر برای هر مسئولیتی معرفی شدند انتظار داریم و می خواهیم از تحصیلکردگان و افراد دارای تخصص استفاده کنیم.

احمدزاده گفت: در بعضی جاها گزینه هایی با تحصیلات بالاتر هستند اما باید از میان آنها کسی را انتخاب کنیم که پای کارتر باشد برای مثال ممکن است یک فوق لیسانس از یک دکترا عملیاتی تر و پایی کارتر باشد.

استاندار تصریح کرد: منصوب کننده مدیران کل استان، ما نیستیم وزیر تصمیم و به ما معرفی می‌کند و نظر ما را میخواهد گاهی ما خواهان افراد دیگری هستیم اما وزیر روی دیگران نظر دارد.

وی در خصوص طولانی شدن انتخاب مدیران استانی گفت: تعداد زیادی را معرفی کردیم اما آنها هم استعلاماتی دارند در کشور حجم کار استعلامات بسیار زیاد بوده به همین خاطر طول کشیده فردی را چهل روز است معرفی کرده‌ایم اما هنوز پاسخ استعلام نیامده این دیگر از دست ما خارج است.

احمدزاده تصریح کرد: تاکنون ۳۰ نفر را برای دستگاه‌های مختلف معرفی کرده‌ایم گاهی وزرا نمی‌پذیرند.

وی گفت: این گونه نیست که وزیر هر کسی را من بگویم می‌پذیرد با آن‌ها هم مشکل داریم که می خواهند نیروی خودشان را بگذارند بنابراین انتخاب مدیران کل دست ما نیست اما پیش دستی کردیم و افراد بومی و بچه های همین استان را به وزرا معرفی کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نیروی معرفی شده غیر بومی گفت: تنها یک نفر غیر بومی معرفی کردیم که آن هم سازمان برنامه و بودجه است چرا که می‌خواهیم اعتبارات و بودجه‌ها با عدالت در همه نقاط استان تقسیم کند و حرف و حدیثی نباشد.

دانشجو در فضای علمی و منطقی مطالبه‌گری کند

احمدزاده در مقایسه میان استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از استان های همجوار به لحاظ سرعت در چینش مدیریت‌ها گفت: در مقایسه ما و استان خوزستان ما از 9 فرماندار شش نفر را تاکنون در نظر گرفته‌ایم و تنها شاید یک فرمانداری را هنوز بررسی نکرده‌ایم بروید و خوزستان را مشاهده کنید هر چند آنها اولین استانداری بودند که در سطح کشور معرفی شدند.

وی با اشاره به تعیین چند نفر از فرمانداران استان گفت: هنوز استعلام آنها نیامده ولی برای اینکه بیشتر از این طول نکشد برای این عده حکم سرپرستی زدیم اما  اختیار ندایم که برای دیگر دستگاه‌ها سرپرست بگذاریم چرا که دست وزیر است اما تلاش می‌کنیم بهترین های استان را معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احمد زاده در خصوص تعیین معاونت عمرانی خود نیز گفت: یک جوان دکترای عمران را برای این کار در نظر گرفته‌ایم امیدواریم هر چه زودتر از او استفاده کنیم معاون کنونی نیز فردی توانمند و غیربومی است و خود اصرار به رفتن دارد.

انتهای پیام

نظر شما