شناسهٔ خبر: 51259125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

رفع معضل بیکاری استان کرمانشاه باید دغدغه همه مسوولان باشد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دغدغه اصلی من در استان اشتغال جوانان است و همواره بر این موضوع تأکید داشته‌ام، گفت: رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه باید دغدغه همه مسوولان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» عصر سه‌شنبه در دیدار با تعدادی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان به مناسبت روز دانشجو، نسبت به اشتغال و ازدواج جوانان تأکید کرد و افزود: متأسفانه بیکاری در کرمانشاه غوغا می کند، لذا همه مسوولان باید با همه توان و انرژی به میدان بیایند تا این مشکل بزرگ حل شود.

وی با انتقاد از بیکاری گسترده در کرمانشاه اظهار داشت: باید همگان بدانند که بیکاری در کرمانشاه حرف اول را می زند، بنابراین باید این معضل دغدغه اول مسوولان و دست اندرکاران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: در خصوص مشکل بیکاری و ازدواج جوانان با ۶ استاندار حرف های مفصلی زده ام و نسبت به عواقب این معضل هشدارهای لازم را داده ام اما متأسفانه اهتمام جدی و اساسی تاکنون صورت نگرفته است.

آیت الله علماء پیرامون اهمیت دانشگاه و حرکت های مهم سیاسی نیز گفت: از سال ۱۳۴۲ دانشگاه در خدمت انقلاب بوده و اندیشه های مترقی شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر از دانشگاه به دانشجویان و نسل جوان سرایت کرد.  

وی با اعلام آمادگی برای دیدار همیشگی با دانشجویان اظهار داشت: من همواره مشتاق دیدار با دانشجویان هستم و دوست دارم در نشست های دانشجویان حضور یابم، اما روسای دانشگاه جلساتم را به جای دیدار با دانشجویان، با اساتید و پرسنل تنظیم کرده اند.

گفتنی است در این جلسه برخی از دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون رخداد های استان پرداختند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی با نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو دارد.

مرکز آمار ایران ۲۲اردیبهشت امسال نرخ بیکاری سالانه را اعلام کرد که بر اساس آن بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ٩,٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. این شاخص، نسبت به سال ١٣٩٨ ، ١.١ درصد کاهش یافته است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت. سال ۹۹ اما این هدفگذاری محقق نشد.

اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.

نظر شما