شناسهٔ خبر: 51258948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفتگوی طولانی پوتین و بایدن در خصوص مسائل دوجانبه و بین‌المللی

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در دیداری مجازی درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با روابط آمریکا-روسیه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همتای آمریکایی‌ وی جو بایدن روز سه‌شنبه به‌صورت مجازی در خصوص مسائل دوجانبه و بین‌المللی گفتگو کردند.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای در خصوص این گفتگوی تلفنی که مدت آن در برخی رسانه‌ها تا 2 ساعت ذکر شده است، اعلام کرد: «رئیس‌جمهور جوزف بایدن یک تماس ویدیوی امن با رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین از روسیه داشت و طرفین درباره طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایالات متحده و روسیه تبادل نظر کردند. رئیس‌جمهور بایدن نگرانی عمیق ایالات متحده و متحدان اروپایی ما درباره تشدید حضور نظامی روسیه در اطراف اوکراین ابراز داشت و صراحتاً اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان ما هرگونه تشدید تنش‌های نظامی را با اقدامات اقتصادی قوی و سایر اقدامات پاسخ خواهند داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور بایدن بر حمایتش از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد و خواستار تنش‌زدایی و بازگشت به دیپلماسی شد. دو رئیس‌جمهور تیم‌های تخصصی خود را موظف کردند که [توافقات را] پیگیری کنند.»

کاخ سفید در پایان بیانیه خود اعلام کرد: «دو رئیس‌جمهور همچنین درباره گفتگوهای ایالات متحده-آمریکا در زمینه ثبات راهبردی، گفتگوی جداگانه درباره باج‌افزارها  و همچنین همکاری‌ در موضوعات منطقه‌ای ازجمله ایران تبادل نظر کردند.»

انتهای پیام/.

نظر شما