شناسهٔ خبر: 51258858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم توجه تشکل‌های دانشجویی به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان/ روحیه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی را حفظ کنید

امام‌جمعه ارومیه گفت: مطالبه و مطالبه‌گری در جامعه ضرورت دارد اما باید اصول این مطالبه‌گری که پایه‌اش گفتمان آرمان‌خواهی است رعایت شود. اگر روحیه آرمان خواهی در دانشجویان نباشد، دانشجو زنده نبوده و زنده بودن دانشجو به روحیه آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صبح امروز بمناسبت روز دانشجو حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های ارومیه اظهار داشت: شور و شوق این جمع دانشجویی و جوان حقیقتا موجب دلگرمی و امیدواری بنده است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به موضوع مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: مطالبه و مطالبه‌گری در جامعه ضرورت دارد اما باید اصول این مطالبه‌گری که پایه‌اش گفتمان آرمان‌خواهی است رعایت شود. اگر روحیه آرمان خواهی در دانشجویان نباشد، دانشجو زنده نبوده و زنده بودن دانشجو به روحیه آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری است. ظلم ستیزی و عدم پذیرش ظلم از دیگر خصوصات دانشجویان است که باید حفظ و تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دانشجویان باید به انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان توجه نمایند. انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان، بروز بودن و اطلاع از اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور و جهان، دغدغه‌مند بودن و به فکر جامعه و فرهنگ کشور بودن و عالم بودن و حرکت در مرزهای دانش و نوآوری است. براساس فرمایش مقام معظم رهبری دانشجو اگر درس نخواند مشغول الذمه ملت است.

وی در پایان ضمن تاکید بر توجه تشکل‌های دانشجویی به مسئله معنویت گفت: خودسازی و توجه به معنویت بسیار مهم است که بصورت متمرکز در نماز تجلی پیدا می‌کند لذا توجه به مسئله نماز باید در مطالبات دانشجویان پررنگ تر باشد.

انتهای پیام

 

نظر شما