شناسهٔ خبر: 51258563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در دیدار پوتین و بایدن چه گذشت؟

یک مقام آمریکایی به گفت و گوی مجازی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود اشاره کرد و افزود که بایدن به پوتین خواهد گفت که اگر مسکو فعالیت نظامی را علیه اوکراین افزایش دهد، ایالات متحده آماده اقدامات اقتصادی متقابل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است پوتین هنوز تصمیم به شروع تهاجم نظامی به اوکراین نگرفته و بایدن قصد دارد به وی بگوید که اگر پوتین دست به یک فعالیت نظامی در اوکراین بزند، واشنگتن آماده اقدام های اقتصادی متقابل در جهت ضربه به اقتصاد روسیه است.

در راستای گمانه زنی‌های آمریکا در مورد حمله نظامی روسیه به اوکراین، در صورت وقوع این حمله دولت بایدن گزینه‌هایی را برای تخلیه شهروندان آمریکایی از اوکراین بررسی می‌کند.

این منابع تاکید کردند که دولت اکنون نیازی به تخلیه اوکراین نمی‌بیند و خطوط هوایی همچنان از فرودگاه های بین‌المللی اوکراین فعالیت می‌کنند و مرزهای زمینی به همسایگان غربی اوکراین باز است.
بایدن ساعتی پیش گفت و گوی ویدئویی با همتای روسی خود را آغاز کرده و رهبران دو کشور در میانه تنش بین کیف و مسکو در این خصوص با یکدیگر گفتگو می‌کنند.
دو منبع آگاه گفتند که در جریان چند ماه اخیر، روسیه خطوطی را برای تامین واحدهای پزشکی و سوخت آماده کرده که در صورت حمله به اوکراین از آنها استفاده نماید. 
یافته‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که روسیه می‌تواند یک تهاجم نظامی به اوکراین را با اعزام ۱۷۵ هزار نیرو در مرز در ماه‌های آینده شروع کند.
ویکتوریا نولاند مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک جلسه توجیهی با سناتورها گفت که آمریکا گزینه‌هایی برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین دارد.  
مقام های آمریکایی مدعی هستند که پوتین به اندازه کافی نیرو، تجهیزات و تدارکات را نزدیک مرزهای اوکراین جمع آوری کرده که می‌توانند در مدت کوتاهی برای حمله به این کشور به حرکت دربیایند.

انتهای پیام/ 

بیشتر بخوانید:

  • درخواست بلاروس برای خرید سامانه موشکی روسیه
  • سی‌ان‌ان:هیچ فشار زمانی برای انجام مذاکرات بر روی ایران نیست

نظر شما