شناسهٔ خبر: 51258525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدلی مسئولان، آبی بر آتش دل امیر علی

یاسوج- ایرنا- چند روزی است که خبر سوختگی پسر بچه بی بضاعتی به نام امیر علی در استان کهگیلویه و بویراحمد همه جا پیچیده و متولیان امر با شنیدن این خبر و دیدن تصاویر وی برای همدلی و کمک به او شتافته اند.

صاحب‌خبر -

امیرعلی پسر ۱۰ ساله ای است که مادر خود را زمانی که فقط ۴۰ روز از تولدش می گذشت را از دست داد.بی مادری از یک سو و فقر و نداری زندگی را برای این کودک سخت کرده بود به گونه ای که حتی او تکدی گری می کرد.

این نوجوان درس و مدرسه را بوسیده بود و کنار گذاشته بود و در کنج خانه ای نیمه خرابه روزگار می گذارند.پدرش در دام اعتیاد گرفتار شده و علاجی برای رهایی از آن نبود و همه برای ترک دادن او قطع امید کرده بودند.

مادربزرگ پیرش می گوید از امیرعلی مراقبت می کند گرچه در گیر و دار این زندگی سخت امیرعلی به دلیل نامعلوم دچار ۱۵ درصد سوختگی شد که بدنش سیاه و کبود شده است.

قضیه از آن جا شروع می شود که یک سایت محلی در گزارشی از وجود این کودک خبر می دهد که به خاطر نداری و فقر بدون تکمیل مراحل معالجه اش از بیمارستان به خانه مرخص شده است.

پس از درج این خبر مسئولان استانی برای حمایت و کمک به این پسر بچه شنافتند و در سفر امروز همراه با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بهزیستی استان و مدیر شهرستان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به دیدار این کودک رفتیم.

هم اینک امیرعلی ۱۰ ساله با کمک متولیان امر، برای ادامه روند معالجه اش در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری شده است.

آنگونه که مادر بزرگ پیر امیرعلی می‌گفت: آن ها به خاطر هزینه های بیمارستان مانع از ادامه روند معالجه شده بودند.

وی افزود: امیر علی شیشه الکلی در دستش داشت و با او بازی می کرد و پس از آن هنگام بازی با هم سالانش به یکباره آتش می گیرد.

البته دلیل و توضیح مادربزرگ برای ما آنقدر قانع کننده نبود. 

مادر بزرگ امیرعلی در درد دل با مسئولان از وضعیت بد محل زندگی شان سخن می گفت که از هر طرف آن آب باران چکه می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دلجویی از امیر علی، ابراز داشت: بحث درمان، منزل، ارائه تسهیلات به آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

سید جواد هاشمی افزود: پدر این کودک که به خاطر اعتیاد به مواد مخدر وضعیت نامناسبی داشت در کمپ ترک اعتیاد بستری شده است. 

وی ادامه داد: موضوع حضانت این کودک نیز توسط بهزیستی استان در حال پیگیری است.

هاشمی ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) منزل مناسبی برای آن ها پیدا و رهن و اجرا آن را پرداخت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با پاسخ این سووال خبرنگار ایرنا که چه برنامه ای برای کودکان کار و بی سرپرست و بد سرپرست دارید، عنوان کرد: مقرر شده بزودی این کودکان توسط بهزیستی شناسایی و ساماندهی شوند.

وی با قدر دانی از رسانه های استان برای درج این خبر، افزود: همیشه ممنون رسانه ها بودیم زیراکه رسانه ها حلقه بین مردم و مسئولان هستند.

هاشمی تاکید کرد: نیازمند کمک رسانه ها هستیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه را برطرف کنیم.

نظر شما