شناسهٔ خبر: 51258254 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ممنوع شدن فیلم جدید «اسپیلبرگ» در کشورهای عربی

دیزنی که پخش بین‌المللی فیلم «داستان وست ساید» را توسط استودیو قرن بیستم بر عهده دارد، فیلم جدید «اسپیلبرگ» را به دلیل عدم سانسور بخش‌هایی در کشورهای بحرین، قطر، امارات و عمان نیز اکران نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

نمایش فیلم «داستان وست ساید» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ» در عربستان و کویت ممنوع شد و در دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اکران نمی‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، عربستان سعودی که به تازگی نخستین دوره جشنواره سینمایی خود را با عنوان «دریای سرخ» کلید زده به همراه کشور کویت، مجوز اکران فیلم «داستان وست ساید» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» را صادر نکرده‌اند.

دیزنی که پخش بین‌المللی فیلم «داستان وست ساید» را توسط استودیو قرن بیستم بر عهده دارد، فیلم جدید «اسپیلبرگ» را به دلیل عدم سانسور بخش‌هایی در کشورهای بحرین، قطر، امارات و عمان نیز اکران نخواهد کرد. 

گفته می‌شود مسئولان سینمایی این کشورهای عربی با شخصیت تراجنسی حاضر در فیلم مشکل داشتند و خواستار حذف آن در نسخه اکران فیلم شده‌اند. 

«داستان وست ساید» که برگرفته از نمایشنامه رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر است، اولین بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی در تئاتر برادوی به روی صحنه رفته بود و روایتگر داستان تونی و ماریا است که علی‌رغم دشمنی و رقابت میان دارو دسته‌های خیابانی آنها در نیویورک، عاشق هم می‌شوند. «رابرت وایز» در سال ۱۹۶۱ فیلمی بر اساس این نمایش ساخت که در ۱۰ شاخه نامزد جایزه اسکار شد، اما گفته می‌شود فیلم «اسپیلبرگ» اقتباس وفادارنه‌تری به نمایش در مقایسه با ساخته «وایز» است. در فیلم جدید «اسپیلبرگ»، «آنسل انگورت» بازیگر اصلی است و «ریتو مورنو» که در نسخه سال ۱۹۶۱ این فیلم بازی کرده بود نیز حضور دارد.

این فیلم که یکی از شانس‌های اسکار ۲۰۲۲ محسوب می‌شود، قرار است از این هفته در اغلب نقاط جهان اکران خود را آغاز کند. 

برچسب‌ها:

نظر شما