شناسهٔ خبر: 51258137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لیگ برتر کشتی فرنگی| کامبک فولادین ذوب؛ جام قهرمانی به آمل ر...

اقتصاد ایران: تیم فولادین ذوب آمل در دیدار نهایی لیگ برتر کشتی با کامبک مقابل سیناصنعت ایذه به مقام قهرمانی رسید.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از سومی تیم اندیشه نگار پارس لرستان، فینال لیگ برتر کشتی فرنگی بین دو تیم سینا صنعت ایذه و فولادین ذوب آمل در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شد.

علاوه بر حمید سوریان، محمد بنا و بهروز حضرتی‌پور نایب رئیس فدراسیون کشتی، سرمربی و مربی تیم ملی فرنگی؛ برای رقابت‌های عصر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون نیز همراه با محمدعلی و محمدرضا گرایی در سالن حضور پیدا کرد و تماشاگر کشتی‌ها بود.

سیناصنعت که نتوانسته بود از کشتی‌گیران خارجی‌ در مرحله پایانی لیگ استفاده کند، شروعی طولانی در این رقابت داشت و در وزن اول موفق به شکست کشتی‌گیر آذربایجانی فولادین ذوب شد و در ادامه نیز کشتی‌گیران این تیم در سه وزن بعدی به صورت متوالی پیروز شدند.

درحالی که به نظر می رسید نماینده آمل به راحتی قهرمان لیگ فرنگی شود، این تیم سیناصنعت ایذه بود که در 4 مبارزه ابتدایی به برد رسید، اما در ادامه هر 6 نماینده فولادین ذوب مقابل حریفان به پیروزی رسیدند تا این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر کشتی فرنگی دست پیدا کند.

نتایج انفرادی این مبارزه به شرح زیر است: (نام کشتی گیران فولادین ذوب ابتدا آمده است)

وزن 55 کیلوگرم: الدانیز عزیزلی کشتی‌گیر آذربایجانی تیم فولادین ذوب در مبارزه اول غافلگیر شده و درحالیکه به نظر می رسید مثل کشتی نوبت صبح، کار ساده‌ای مقابل محمد حسینوند جوان داشته باشد، با نتیجه 13-4 مغلوب حریف ایرانی خود شد.

وزن 60 کیلوگرم: پویا ناصرپور دومین کشتی‌گیر فولادین ذوب بود که برخلاف انتظار تیمش، مغلوب مهدی محسن‌نژاد شد. محسن‌نژاد که در مبارزه نیمه نهایی هم طولانی کشتی گرفته بود، در کمتر از یک دقیقه با نتیجه 8 بر صفر حریفش را شکست داد تا سینا صنعت به دومین برد خود در فینال برسد.

وزن 63 کیلوگرم: سامان عبدولی سومین شکست متوالی تیمش را با نتیجه 6 بر یک مقابل رضا عباسی تجربه کرد.

وزن 67 کیلوگرم: حسین اسدی در مبارزه ای نزدیک با نتیجه 4-4 مغلوب شاهین بداغی شد تا سیناصنعت به چهارمین برد تیمی برسد و کار برای فولادین ذوب بسیار سخت شود.

وزن 72 کیلوگرم: علی ارسلان و محمدرضا مختاری دو مدعی جدی دوبنده تیم ملی، برگزار کننده پنجمین مبارزه این دیدار بودند. مختاری که امسال ملی ‌وش ایران در نروژ بود، ابتدا از حریف پیش افتاد اما در ادامه این مختاری بود که 11 بر 8 از سد حریفش گذشت تا فولادین ذوب دیرهنگام به اولین برد انفرادی‌اش در فینال برسد.

وزن 77 کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد رقم زننده دومین پیروزی فولادین ذوب بود. او محمد ناقوسی را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد. کاویانی‌نژاد در سه دقیقه اول سه بر یک از حریف پیش افتاد و در ادامه سه دقیقه از امتیازاتی که به دست آورده بود، دفاع کرد.

وزن 82 کیلوگرم: رسول گرمسیری در حالیکه از حریف عقب افتاده بود با نتیجه 10-5 علیرضا محمدی را شکست داد تا اختلاف دو تیم به حداقل برسد.

وزن 87 کیلوگرم: ناصر علیزاده با نتیجه 4 بر یک از سد مهدی ابراهیمی گذشت و سرانجام دو تیم به تساوی 4-4 رسیدند تا دو مبارزه بعدی تعیین کننده قهرمان این دوره لیگ برتر فرنگی باشد.

وزن 97 کیلوگرم: مهدی فلاح با برد سه بر یک مقابل وحید دادخواه بالاخره تیم فولادین ذوب را در این مسابقه پیش انداخت.

وزن 130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی قهرمان سنگین وزن جهان در مبارزه‌ای حساس برای قهرمانی، امید محمودی نماینده سینا صنعت را 8 بر صفر مغلوب کرد و تیمش را قهرمان لیگ برتر کند.

به این ترتیب تیم فولادین ذوب آمل با نتیجه 6 بر 4 از سد سینا صنعت گذشت و در اولین حضورش در لیگ برتر به عنوان قهرمانی رسید. سینا صنعت نایب قهرمان شد و پارس لرستان در جایگاه سومی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما