شناسهٔ خبر: 51255504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سهم ۳۱ میلیون تومانی هر زنجانی از تولید ناخالص داخلی

به گفته افشارچی، سهم هر فرد در استان زنجان از تولید ناخالص داخلی ۳۱ میلیون تومان است و میانگین کشوری ۳۹ میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در نشست صمیمی دانشجویان به مناسبت 16 آذر اظهار کرد: منتقد وضعیت کنونی هستم ولی سیاستگذار این حوزه نیستم و در خصوص نحوه استفاده از فضای دانشگاه، موافق فضای فعلی در شکل کلان نیستم.

 


محسن افشارچی ادامه داد: قطعاً بیشتر مدیران بنده در بازه سنی 30 تا 45 سال خواهند بود و چگونگی استفاده از نیروهای جوان نیز نیازمند هم‌افزایی است.

 


وی در خصوص انتخاب مدیران استانی نیز خاطرنشان کرد: پارامترهای زیادی در نظام جمهوری اسلامی برای هرگونه جابه‌جایی مدیران وجود دارد و مسئول باید ارضای محدودیت را حل کند.

 

به گفته این مسئول واحدهای صنعتی بزرگ مانند ایران ترانسفو و پارس‌سوئیچ خودشان دارای مرکز تحقیقات هستند و هم خودشان هزینه کرده و هم کار خود را در آنجا انجام می‌دهند و به همین دلیل، بخش خصوصی صنعتی به آن صورت که انتظار می‌رود با دانشگاه ارتباط ندارد.

 

 

وی افزود: فارغ‌التحصیلان وقتی توانستند مساله خود را در دانشگاه حل کنند، آماده جذب در مراکز تحقیقاتی می‌شوند.

 

 

استاندار زنجان گفت: باید مسیر تربیت دانشجو در دانشگاه طوری باشد که خود دانشجویان بتوانند منبع تولید ثروت باشند و به راحتی جذب مراکز تولید ثروت شوند که باید وقت و انرژی بیشتری در این زمینه گذاشته شود.

 

 

وی با بیان اینکه عمیق‌تر باید فکر کنیم، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید عمیق‌تر از مسائلی باشند که در فضای عامه مطرح می‌شود و در مورد بعضی مسائل باید دقیق‌تر و ریزتر ورود کنند.

 

 

افشارچی با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه کارآفرینی، تسهیگری است، بیان کرد: بخشی از فضای پارک علم و فناوری دانشگاه زنجان با توجه به سبقه کشاورزی دانشگاه به موضوع کارآفرینی اختصاص خواهد یافت اما این مساله زمان‌بر است.

 


استاندار زنجان در خصوص مشاوره گرفتن از جوانان و دانشجویان گفت: بنده هنوز هم کلاس‌های بعدازظهر روز پنج‌شنبه خود را دارم و سبد بزرگی از تفکرات دانشجویان را به صورت غیرمستقیم، همراه خود دارم و تمام تلاشم این است که تا حد امکان کلاسم را تعطیل نکنم.

 

 

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که گفت تمام مشکلات استان در سفر رئیس‌جمهوری بیان نشد، تاکید کرد: تمام مشکلات استان بیان شد و بیان مشکلات فقط مربوط به روز سفر نبود بلکه جلسات مختلفی با معاونین اول و اجرایی رئیس‌جمهوری، وزرا و معاونان وزرا قبل از سفر رئیس‌جمهوری در تهران تشکیل شده بود و تمام مطالب را گفته بودیم ضمن اینکه ستاد پیگیری مصوبات سفر نیز تشکیل شده تا مصوبات را پیگیری کند.

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص موضوعات شهری خیلی عقب هستیم، گفت: تمام شاخص‌های آماری، آمارهای اقتصادی، توسعه شهری و رشد اقتصادی خود را با استان‌های اطراف مانند همدان، قزوین، گیلان و اردبیل مقایسه می‌کنیم اما متاسفانه اوضاع زنجان خیلی خوب نیست.

 

 

وی با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی استان زنجان طی سال‌های اخیر 0.9 است در حالی که همدان و گیلان به ترتیب 1.2 و 2 است و باید انرژی بیشتری بگذاریم ضمن اینکه در حوزه شهری نیز اینگونه است.

 

 

افشارچی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نباید سیاسی‌کاری شود، افزود: تا حد توان، نگاه متفاوتی به این حوزه خواهم داشت.

 

 

وی با بیان اینکه عدالت، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که باید به آن فکر کنیم، اظهار کرد: تولید ثروت در استان زنجان به یک شکل و توزیع آن به شکل دیگری است. سهم هر فرد در استان زنجان از تولید ناخالص داخلی 31 میلیون تومان است و زنجان با فاصله از میانگین کشوری در میانه‌های جدول قرار دارد و میانگین کشوری 39 میلیون تومان است.

 

 

افشارچی با بیان اینکه باید مقداری بالاتر به مساله عدالت نگاه کرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اینکه مردم تحمل یکدیکر را ندارند، عدم وجود عدالت است که باید بیشتر به این موضوع توجه کرد.

 

پایان پیام/73

نظر شما