شناسهٔ خبر: 51254973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در مشهد گشایش یافت

مشهد-ایرنا- شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان مشهد عصر سه شنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این کلانشهر گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

استاندار خراسان رضوی در حاشیه گشایش این نمایشگاه درجمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان محل ارایه اقدامات و توفیقات صنعتی، علمی و مرتبط با بخش کشاورزی و دامداری است که امیدواریم تلاقی این توفیقها با تولیدها در پیشرفت بخشهای کشاورزی، دامداری و طیور استان موثر واقع شود.

یعقوبعلی نظری تامین امنیت غذایی را امری حیاتی برای جامعه دانست و افزود: آن طور که امام راحل فرمودند کشاورزی همواره محور اصلی در امور بوده است و باید تامین نیازهای غذایی مردم در اولویت قرار گیرد تا این بخش دچار اختلال نشود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد که امید است با برگزاری چنین نمایشگاه هایی و برقراری ارتباط بین صاحبان فکر و فناوری با کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان طیور شاهد پیشرفت و ارتقای سطح کشاورزی استان منطبق بر سیاستها و اهداف کشور باشیم.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: امروزه بخش کشاورزی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و توجه است و سیاست کلی کشور نیز منطبق بر رونق و تحول اساسی در بخش کشاورزی است.

پرویز اوسطی افزود: توسعه بخش کشاورزی مقدور نخواهد بود جز آن که ضریب نفوذ دانش و فناوری و ماشین آلات صنعتی در مزارع و بخشهای مختلف کشاورزی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ایران تاکنون در حوزه مکانیزاسیون و صنعتی شدن بخش کشاورزی به خوبی عمل کرده است و پیشرفت این بخش و توانمندیهای تولیدکنندگان آن، کاملا در ماشین آلات ارایه شده در این نمایشگاه مشهود است.

این نماینده مجلس برپایی نمایشگاه دام، طیور و آبزیان مشهد را فرصتی برای نمایش توانمندیهای تولیدکنندگان داخلی و آشنایی کشاورزان و بهره برداران با این بخش دانست و گفت: این نمایشگاه هم فرصت تامین نیازهای فناورانه کشاورزان و بهره برداران را از طریق تولیدکنندگان داخلی ایجاد می کند و هم ویترینی برای کشورهای همسایه و فعالان اقتصادی به منظور آشنایی با توانمندیهای ایران در بخش کشاورزی است تا بتوان از این محل صادرات ماشین آلات بخش کشاورزی و فناوریهای مرتبط با آن را توسعه داد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان با هدف معرفی تولیدات جدید، ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌های تخصصی ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان، در اختیار گذاردن فرصت انعقاد قراردادهای کاری، پیشرفت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنندگان، شناخت نیازهای مشتری، ارزیابی نحوه افزایش توان صنعت دام و طیور و بهره‌ گیری گسترده از تبلیغات برای افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت‌کنندگان از ۱۶ تا ۱۹ آذرماه دایر شده است.

این نمایشگاه در گستره ۱۵ هزارمترمربع با حضور ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی در سالنهای فردوسی، مفاخر و فضای باز محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شده است و ۵۳ شرکت از خراسان رضوی و ۷۷ شرکت از استانهای  خراسان جنوبی، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، یزد، خوزستان، قزوین، گلستان و مازندران در این نمایشگاه حضور یافته اند.

۱۰ شرکت مشارکت کننده در نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان با برخورداری از محصولات دارویی دام و طیور از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان و چین هستند همچنین ۲ هیات اقتصادی از کشورهای عراق و افغانستان نیز از این نمایشگاه دیدن می کنند.

برگزاری میز صادرات تخم مرغ ایران، روز مزرعه، کارگاه ها و سمینار های آموزشی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و سازمان شیلات و آبزیان ایران، اولین سالن تخصصی شیلات استان و حضور دام زنده در نژادهای مختلف از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۱ تا  ۱۸ بعد از ظهر از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان دیدن کنند.

نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در مشهد گشایش یافت

نظر شما