شناسهٔ خبر: 51254486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شبکه‌ای برای ارتباط مستمر دانشجویان با مدیریت ارشد استان فارس تشکیل شود

گروه استان‌ها - استاندار فارس خطاب به دانشجویان گفت: چشم‌های بنده باشید در هر جا که هستید، شبکه‌ای ایجاد کنید تا این ارتباط مستمر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با تبریک این روز به دانشجویان و اینکه مدیران دانشگاه‌ها باید دانشجومحور باشند نه دانشجوسالار اظهار داشت: رهبری فرمودند دانشگاه در شیراز دارالعلمی در دارالعلم است. 

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر می‌خواهید صفت دانشجو بودن را حفظ کنید باید دنبال دانش باشید، اینکه مطالبی را دیکته کنند و دانشجو فقط حفظ کند و ارتقا پیدا کند مناسب دانشجو نیست، استادان سرخط می‌دهند اما باید خودشان تلاش کنند و دنبال دانش باشند. 

استاندار فارس با تحسین روحیه عدالت‌طلبی در میان دانشجویان افزود: اگر قرار است که عدالت اجرا شود فقط می‌توان به شما امید داشت، گلایه رهبری نیز بارها ذکر شده که هنوز با عدالت مطلوب اسلامی فاصله داریم، شما باید روحیه عدالت طلبی را حفظ کنید. 

ایمانیه با بیان اینکه دانشجو باید جامعه، مسئولان و مردم را از خواب بیدار کند، بیان کرد: با انرژی بودن، شفاف بودن و صریح بودن ویژگی‌های دانشجویی است که باید این روحیه حفظ شود، شجاعت در سخن با رعایت احترام و ادب اسلامی برای دانشجویان مطلوب است. 

وی‌ عنوان کرد: قدرت درک و تحلیل مسائلی که اطراف می گذرد مهم است، دانشجو نباید سیاسی باشد اما باید نسبت به ماجراهای اطراف خود آگاهی د اشته باشد امروز جوان ما بسیاری از مسائل را تحلیل می‌کند و اهل مطالعه است. 

استاندار فارس با بیان اینکه  در برخی از شما ناامیدی و بی‌اعتمادی دیده می‌شود، تصریح کرد: خلاف‌هایی صورت گرفته اما  بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی و همه را به اتهام اختلاس و آقازادگی دیدند، افراط است و از آن طرف هم همه را پاکدست دیدن تفریط است، تعادل را باید حفظ کرد.

ایمانیه خطاب به دانشجویان عنوان کرد: شما به عنوان موذن وظیفه شرعی و انقلابی دارید که در مقابل خلاف‌ها سوت بزنید و کم کم این را بلند کنید تا متخلفین به خاطر ترس از تلاش‌های شما آرام بگیرند. 

وی با بیان اینکه امروز 2 ماه است که مشغول سکانداری استان شدم که می‌توانست فرصت خوبی باشد، تصریح کرد: تلاش کردم مسیر ریل را عوض کنم چون قطعا در این فرصت کوتاه نمی‌توانستم به نتیجه برسم اگر همراهی کنید می‌توانیم به نتایج خوبی نیز برسیم. 

استاندار فارس درباره دغدغه دانشجویان پیرامون کارخانه‌هایی که در استان فارس به تاراج رفته است، گفت: هر هفته برای این پروژه‌ها جلساتی داریم که بی‌نتیجه نبوده و امیدوارم تا 6 ماه دیگر تکلیف مشخص شده باشد.  

ایمانیه درباره معتادان متجاهر که در شهر شیراز وضعیت ناهنجاری ایجاد کرده است، افزود: اقداماتی انجام شده که امیدواریم قبل از دهه فجر امسال حداقل ظاهرش حل شود هر چند حل این مسائل نیازمند اقدام ریشه‌ای است با این حال قرارگاه اجتماعی در استان خواهیم داشت تا آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها با هم فکری، هم افزایی و هم‌اندیشی حل شود چون یکی از مشکلات موازی کاری است. 

وی درباره وضعیت صنعت استان نیز گفت: از 5 هزار زمین شهرک صنعتی بسیاری تبدیل به اجاره زمین و سوله شده در حالی که باید برای تولید و صنعت راه بیفتد و اعلام کردیم که  اجاره دادن زمین و سوله خام ممنوع شود. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه ظرفیت استفاده از این شهرک 10 تا 20 درصد است و 27 هزار اشتغال ایجاد  کرده اظهار داشت: اگر از ظرفیت آن به صورت کامل استفاده شود، 140 هزار اشتغال ایجاد می‌کند که در آن صورت یک نفر بیکار در استان فارس پیدا نمی‌شود. 

ایمانیه درباره مشارکت دانشگاه‌ها در اداره استان نیز گفت: در بازدیدهای مختلف و در برخی از جلسات از ظرفیت استادان دانشگاه‌ها استفاده می‌شود که مسئله مهم آب یکی از این جلسات است، مشاور فناوری و شرکت‌های دانش بنیان منصوب کردم که از استادان دانشگاه است تا نهضتی از فناوری در استان شکل بگیرد و ظرفیت دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها به کار گرفته شود. 

وی همچنین افزود: صنایع و سرمایه‌های بزرگ استان باید توافق نامه‌ همکاری با دانشگاه‌ها بنویسند تا بتوانند برای امور خود مجوز بگیرند همچنین باید تورهای دانشجویی از این صنایع برگزار شود و قسمتی از تحصیل دانشجویان در فیلد کاری آنان باشد مانند دانشجویان علوم پزشکی که فقط در دانشکده نیستند. 

استاندار فارس با بیان اینکه دومین خواسته از صنایع استان این است که از ورزش استان حمایت کنند، تصریح کرد: این معنا ندارد که ورزشکاران رتبه و مدال بیاورند اما برای تقویت ورزش با کمبود اعتبار روبه‌رو باشیم هر یک از صنایع باید یک ورزش و تیم را حمایت کنند.  

وی با اشاره به ویژگی‌های توسعه استان و رونق صنایع گفت: در روند توسعه باید صنایعی راه‌اندازی شود که اشتغال بیشتر ایجاد کند، در راستای توسعه عدالت باشد، کمترین مصرف آب را داشته باشد اینها اهدافی است که باید در کنار توسعه استان اتفاق بیفتد.  

ایمانیه با بیان اینکه نابه‌سامانی اطراف حرم مطهر و دغدغه برای آن کاملا درست است، افزود: به هیچ وجه اجازه هویت‌زدایی اطراف حرم شاهچراغ را نمی‌دهیم و هر کار عمرانی بخواهد انجام شود باید با حفظ میراث فرهنگی باشد. 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه از علم باید ثروت در بیاوریم و دانشجویان هم کمک کنند، گفت: قوانینی که دست و پاگیر هست هم قابل اصلاح است.  

وی درباره خام فروشی معادن و کشاورزی در استان افزود: فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی را در دستور کار قرار داریم، قابل قبول نیست که گیاهان دارویی را خام بفروشیم و 80 برابر با فرآوری به خودمان بفروشند. 

ایمانیه با اشاره به اینکه در طول مدیریتش رعایت آقازادگی را نکرده است، گفت: در جلساتی که خودم هستم تعدادی از دانشجویان هم حضور دارند تا با روند کار آشنا شوند و امیدواریم این فرهنگ جا بیفتد تا جانشینی شایسته برای مدیران تربیت شود. 

استاندار فارس در پایان خطاب به دانشجویان گفت: چشم‌های بنده باشید در هر جا که هستید، شبکه‌ای ایجاد کنید  تا این ارتباط مستمر باشد.  

انتهای پیام/424/ش

نظر شما