شناسهٔ خبر: 51247923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دادستان کل کشور در مراسم روز دانشجو:

دانشجویان باید خود را به قدرت علم مجهز کنند

دادستان کل کشور در مراسم روز دانشجو گفت: دانشجویان باید خود را به قدرت علم مجهز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی واحد تهران جنوب، به همت بسیج دانشجویی آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، وحید چگینی رئیس واحد تهران جنوب، حجت الاسلام والمسلمین علم خواه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون دانشجویی و فرهنگی و جمعی از دانشجویان در مجتمع ولیعصر (عج) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم چگینی با تبریک روز دانشجو و خیرمقدم به حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، پیرامون وقایع ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و روز دانشجو مطالبی را بیان کرد. رئیس واحد تهران جنوب ۱۶ آذر را نماد ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی خواند که دانشجویان برای مبارزه با استکبار آن را رقم زدند.

در ادامه مراسم، محمدمهدی رضائیان، فاطمه ملایری، صدرایی و شیخ به‌عنوان نمایندگان دانشجویان استان تهران به بیان نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در ادامه مراسم در پاسخ به سؤالات دانشجویان بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین پیام‌های ارزشمند ۱۶ آذر که توسط دانشجویان رقم خورد و باقی ماند دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی قشر جوان و دانشگاهیان و دانشجویان است و این روحیه را بایستی حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از عاشورا چه درسی می‌گیریم و ما از حرکت ارزشمند پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س) چه درسی می‌گیریم که در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از حادثه عاشورا این دروس و پیام‌ها با مرور زمان کهنه نمی‌شود و گذشت زمان آن‌ها را مندرس نمی‌کند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جایگاه خودتان را در کسب علم و دانش قدر بدانید کشور، مملکت و مردم با اهتمام شما به علم و دانش می‌تواند روزبه‌روز راه افتخار را طی کند و به سربلندی‌های ارزشمند دست یابد، راه کسب علم راه انحصاری است، علم قدرتی است که هر ملت، کشور و مردمی آن را به دست آورد به‌طور قطع در برابر همه ناملایمات و سختی‌ها می‌تواند مقاومت کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر شما کشورتان را دوست دارید و اگر بقا و عزت کشور را می‌خواهید و اگر راه دانشجویان شهید ۱۶ آذر ۳۲ را می‌پسندید و راه امام خمینی را می‌خواهید، پس باید خود را به قدرت علم مجهز کنید.

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: قدرت استکباری، علم دارد، اما تزکیه ندارد و اگر علم بدون تزکیه باشد استکباری و آمریکایی می‌شود؛ شما دانشجویان که آینده‌ساز کشور هستید علم و تزکیه را با هم کسب کنید تا می‌توانید بر علم و تزکیه خود در این دوره ارزشمند دانشجویی بپردازید این مرحله به‌سرعت خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: امروز سلاح دشمن بسیار خطرناک‌تر و در اعماق جان ما تأثیرگذار است، اگر فضای مجازی مفید است به همان اندازه خطرناک است.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

نظر شما