شناسهٔ خبر: 51247903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عین‌اللهی: نام نجیب دانشجو با خردورزی و بصیرت همنشین است

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام تبریکی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو تصریح کرد: واژه وزین و نام نجیب دانشجو در تاریخ پر تحول کشورمان پیوسته با خردورزی، آگاهی و بصیرت همنشین بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ازوبدا، بهرام عین اللهی در این پیام که روز سه شنبه و همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو انتشار یافته، ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان و طالبان علم در سراسر کشور افزود:‌ واژه وزین و نام نجیب دانشجو در تاریخ پر تحول کشورمان پیوسته با خردورزی، آگاهی و بصیرت همنشین بوده است. متن ماندگاری که آذر ۳۲ با خون پاک دانشجویان استبدادستیز بر دفتر سپید دانشگاه نقش بست، گواه روشن این مدعا است. متنی که هنوز و تا همیشه منشور منور و سوگندنامه جاودان دانش اندوزان و علم جویان این سرزمین پر افتخار خواهد ماند.

وی ادامه داد: اشارات نورانی کلام آسمانی خداوند در آیه۱۱ سوره مبارکه مجادله نیز همه طالبان علم را به مسیری رهنمون می کند که آغاز آن تصفیه باطن و مجاهده با نفس به واسطه ایمن شدن با اکسیر ایمان است، تا دانشجویی و علم آموزی زمینه ترفیع درجات انسانی باشد.

وزیر بهداشت افزود: اینک که یکی از حساس ترین و مهمترین مقاطع تاریخ کشورمان را پیش رو داریم، چشم های امیدوار و منتظر به ذهن آگاه و دست پرتوان دانشجویانی است که با گشودن درهای تازه ای به افق های روشن دانش و با زمان شناسی، آگاهی و اراده پولادین و در پرتو هدایت ها و حمایت های اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، جان تازه ای به کالبد دانش و پژوهش ببخشند و با جانی حقیقت جو و اندیشه ای جریان ساز، قله های بلند خودباوری را بپیمایند.

عین اللهی تصریح کرد: اینجانب ضمن ادای احترام به روح بلند شهدای دانشجو و با سپاس از دانشجویان عزیز و گرانقدر حوزه سلامت که ایثارگرانه در دوران پرتلاطم همه گیری کرونا در کنار مدافعان سلامت خالق لحظات و روزهای ماندگار خدمت بودند، روز دانشجو را به همه دانشجویان و طالبان علم و دانش تبریک و تهنیت می گویم و برای همه فرزندان عزیزم در همه مراکز علمی و دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، آرزوی سلامت و توفیق در مسیر خطیر دانش اندوزی و خدمت به مردم دارم.

نظر شما