شناسهٔ خبر: 51247638 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

رویارویی فولادی‌ها با قهرمان سه دوره دنیاوالیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان

صاحب‌خبر -

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان به مصاف سادا کروزیرو (برزیل) دارنده سه جام طلایی رنگ این مسابقات می‌رود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 21 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم در شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دو گروه زیر آغاز می‌شود و در پایان از هر گروه دو تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد:

گروه A: ، لوبه (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) و فون ویک تاباته (برزیل)

گروه B: سادا کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران) و  ترنتینو (ایتالیا)

تیم فولاد سیرجان ایرانیان از ساعت چهار بامداد چهارشنبه 17 آذرماه در نخستین مسابقه خود به مصاف سادا کروزیرو می‌رود.

سادا کروزیرو تا کنون شش بار در مسابقات باشگاه‌های مردان جهان روی سکو رفته است که در سال‌های 2013، 2015 و 2016 خوش‌رنگ‌ترین جام و مدال (طلا) را به دست آورد.

این تیم برزیلی که در حال حاضر در رتبه دوم جدول سوپر لیگ برزیل قرار دارد، دو مقام نایب قهرمانی و یک عنوان سومی جهان را نیز کسب کرده است.

6 قهرمانی سوپر لیگ برزیل، سه قهرمانی در کاپ برزیل و سه قهرمانی در مسابقات والیبال سوپر کاپ برزیل نیز از دیگر افتخارات این نماینده آمریکای جنوبی است.

سادا کروزیرو همچنین هفت مقام قهرمانی آمریکای جنوبی را در گنجینه افتخارات خود دارد.

از سوی دیگر تیم فولاد سیرجان که در سال 99 با کسب مقام قهرمانی لیگ برتر مردان ایران سهمیه رقابت‌های قاره کهن را به دست آورد، مهرماه سال جاری در تایلند با هدایت سعید رضایی موفق به کسب نخستین مقام قهرمانی خود در آسیا شد تا نماینده این قاره در مسابقات قهرمانی جهان شود.

فولاد سیرجان ایرانیان که در لحظه آخر اعزام، امیر خواجه‌خلیلی را نیز به دلیل مشکلات خروج از کشور از دست داد با 13 بازیکن در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

علیرضا بهبودی، امیرحسین درخشان، رسول شهسواری، مصطفی حیدری، آرمین تشکری، رضا عابدینی، مهدی جلوه، سهند اله‌وردیان، مجتبی قلی‌زاد، امیرحسین اسفندیار، احسان دانش‌دوست، محمد صادقی و الکساندر بلاگوویچ 13 بازیکن تیم فولاد سیرجان (قهرمان آسیا) در این مسابقات هستند.

سعید رضایی (سرمربی)، نوید مشجری (آنالیزور)، مهرداد سعادت‌مهر (فیزیوتراییست)، رضا قاسمی‌نژاد (مربی)، علی نقدی قاسم‌آبادی (کمک مربی) و محمدرضا شریف‌پور به عنوان سرپرست تیم، اعضای کادر فنی نماینده ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان هستند.

نظر شما