شناسهٔ خبر: 51247546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق

علی غیور

عتباتی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت، گشاده رویی در برخورد با مراجعین اصل بسیار مهمی است که ارزش کار دستگاه قضایی را در احقاق حق و اجرای عدالت ارزشمندتر می کند و در واقع یک نوع تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ کرامت مراجعین می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه از حضور پر رنگ معاونین و قضات در زندانهای استان تقدیر نمود و این بازدیدها را در کاهش جمعیت کیفری زندانها و اطلاع دقیق از وضعیت قضایی زندانیان و نیز نحوه خدمت رسانی به مددجویان و امکانات موجود در آن بسیار موثر دانست و به ادامه بازدیدهای مستمر تاکید کرد.

وی همچنین به نشست فصلی شورای معاونین با روسا و دادستانهای استان اشاره و از شورای معاونین نظارت بر اجرای مصوبات 14 گانه نشست را خواست و گفت، این مصوبات بر اساس نیازمندیهای دستگاه قضایی استان به تصویب رسیده اند و اجرای آنها قسمتی از مسائل و موضوعات را پوشش می دهد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به بازدید از حوزه های قضایی استان نیز پرداخت و گفت، در بازدید از حوزه های قضایی استان با حضور در شعب و دیدار با همکاران قضایی و اداری، در جریان کم و کیف اقدامات شعب و مسائل و مشکلات آنها و تلاش همکاران قرار گرفته و به معاونین و مدیران قضایی برای رفع مشکلات حوزه های قضایی تاکید گردیده است.

عتباتی در پایان به بازدید خود از محاکم عموی و انقلاب ۱ و ۲ارومیه نیز اشاره و ضمن تشکر از تلاش مدیریت و همکاران مربوطه به لحاظ وضعیت مناسب شعب در مورد تسریع در رسیدگیها، استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق تاکید کرد. 

شایان ذکر است در ادامه جلسه در خصوص دستورات جلسه خصوصا بحث داوری و نیز مسائل مربوط به ارسال واعاده بی جهت پرونده ها مباحث مفصلی مطرح و معاونین به شور وتبادل نظر پرداختند وجلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

نظر شما