شناسهٔ خبر: 51246395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حق وردی:

عدالت طلبی ویژگی بارز جنبش دانشجویی در ایران است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، روز ۱۶ آذر را نماد استکبار ستیزی جنبش‌های دانشجویی در کشور دانست و گفت: حرف دانشجو باید شنیده شود هرچند که شاید سخن دانشجو خوشایند مسئولی نباشد اما موجب پیشرفت کشور است. بیانیه گام دوم انقلاب نیز در راستای استفاده از ظرفیت‌های همین دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو در تقویم ایران اسلامی، نشان دهنده حرکت ضد استعماری دانشجویان ایران در 16 آذر 1332 در اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در کشور است که این اعتراض با حمله رژیم وابسته به این دانشجویان معترض بود که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان ایران عزیز شد تا این روز همیشه به عنوان روز دانشجود در یادها ماندگار شود.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش دانشجویی در کشور ما همواره دارای ویژگی عدالت طلبی بوده است، افزود: این ویژگی یکی از اصول بارز جنبش دانشجویی است و همواره استقلال خواه نیز بوده است.

وی با بیان اینکه حرکت ضد استعماری هم در قبل از انقلاب وجود داشته است و هم این روحیه در دانشجویان پس انقلاب نیز حفظ شده است، ادامه داد: برای تقویت روحیه نقادی و استعمارستیزی دانشجویان نیاز است که به ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه شایانی شود.

حق وردی با یادآوری عدالت طلبی، فسادستیزی، حق طلبی، ضد استعمار بودن و دفاع از تمامیت ارزی کشور  همواره جز ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی بوده است، اضافه کرد: بر همین مبنا رهبر معظم انقلاب با تأکید بر بیانیه گام دوم،  توجهات را به قشر دانشجو معطوف کردند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، برگزاری کرسی آزاداندیشی و شنیدن نظرات دانشجویان را استحکام حرکت دانشجویی را تضمین کرده‌ایم و قطعا نظرات دانشجویان به رشد و توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد. ممکن است سخن دانشجو  خوشایند مسئولان نباشد اما موجب پیشرفت کشور است؛ همچنین باید دقت کرد که این موارد فقط برای ارائه گزارش به مقامات بالا و در حد شعار نباشد و حرف دانشجو به معنای واقعی شنیده شود./

پایان پیام

نظر شما