شناسهٔ خبر: 51246190 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کلام شهید؛

برای اسلام تلاش کنید

شهید محمد طاهر لطفی در قسمتی از وصیت نامه خود آورده است: برای اسلام تلاش کنید تا دینمان را به اسلام ادا کنیم، و سعی در صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی به خارج داشته باشیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شهید» شاهد شهود عرفانی شده و نقش خوبی‌ها را در چهارفصل گیتی نمایان کرده است. او چشم ستارگان آسمان را روشن و ققنوس هشت جنت در هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشوده و فرشتگان را نوازشگر روح ناب خود کرده است.

رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نکته اشاره داشته‌اند که «وصیت نامه شهدا را بخوانید…» این توصیه در کلام گهربار حضرت امام خمینی (ره) نیز دیده می‌شود. در این مجال فرصتی دست داده تا مروری داشته باشیم بر گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدا:

وصیت نامه شهید محمد طاهر لطفی

خوشحال و مسرورم از راهی که انتخاب نمودم، صراطم، صراط الله، حزبم، حزب الله و رهبر و مرجعم روح الله است، خوشحال و خوشبخت از آن هستم که برای چندمین بار به جبهه می آیم. مفتخرم که برای حفظ و حراست از خون‌های شهیدان و اسلام و مرز و بوم اسلامی گام برمی دارم. انشا الله تعالی که زیستنم و مرگم هم برای خدا باشد. همانا که آغازم و عبادتم و سیر و سلوکم و زیستنم و مردنم برای خداوند جهانیان است، سعادت داشتیم که در این زمان و در این جنگ باشیم که خود آزمایش بس بزرگ و خطیری برای امت مسلمان و شهید پرور ما از طرف خداست.

لذا جان ناقابل ما قطره‌ای کوچک در برابر اقیانوس بزرگ رحمت پروردگار است، نه جان ما از جان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب بزرگوارش شیرین‌تر و نه خون ما از خون آنها رنگین‌تر می‌باشد. پروردگارا! ما با تمام وجود به تو ایمان داریم، پس ما را از هر لغزش مصون و محفوظ بدار، پروردگارا یا توفیق شهادت در راهت را نصیب ما گردان یا شفاعت شهیدان.

برادران و دوستان می‌دانید که در این جنگ، مهم پیروزی نظامی و تاکتیکی نیست، بلکه مهم جا افتادن خط الهی است، پس برای اسلام تلاش کنید تا دینمان را به اسلام ادا کنیم، و سعی در صدور انقلاب و فرهنگ اسلامی به خارج داشته باشیم، ما بایستی متعادل باشیم و به قول شهید دکتر بهشتی که درباره امام فرمود: "جاذبه امام در حد نهایت و دافعه او در حد ضرورت است" بیاییم حب نفس‌ها و خودمحوری‌ها و عجب و کبر و فخر و غرور را کنار بگذاریم، و خالص‌تر باشیم، کاری کنیم که رضای خدا باشد نه رضای خودمان.

نظر شما