شناسهٔ خبر: 51245951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

دانشجویان همواره نقشی پیشرو در تحولات سیاسی و اجتماعی داشته اند

زاهدان - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه دانشجویان ذخایر کشور هستند، گفت: دانشجویان همواره نقشی پیشرو در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور ایفا کرده اند.

صاحب‌خبر -

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار جهانی، ۱۶ آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان تبریک گفت و اظهار داشت: دانشجویان همواره نقشی پیشرو را در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران پس از انقلاب ایفا کردند.

وی افزود: از همین رو و به واسطه چنین جایگاه مهمی است که امامین انقلاب همواره به این قشر تأثیر گذار توجه ویژه داشته‌اند و از آنان با تعابیر ویژه‌ای همچون «جوانان روشنفکر»، «جوانان ارزنده اسلام»، «فرزندان ایران»، «قوه متفکره ملت»، «افسران جوان جنگ نرم»، «قشر برگزیده جامعه»، «امید آینده کشور» و … یاد کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کشور در سال‌های آینده بر عهده این قشر تأثیر گذار است قطعاً مسئولان باید برنامه‌های ویژه ای برای این نسل آینده ساز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ذخایر گران بهای ایران اسلامی هستند، گفت: روز ۱۶ آذر جلوه‌ای روشن از مقاومت و ایستادگی دانشجوی آگاه و مسلمان در برابر استکبار جهانی است و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی و اجتماعی ملت آزادیخواه ایران است.

بامری تصریح کرد: دانشجویان باید همواره به ایرانی بودن، مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار کنند و در راه علم و به دست آوردن تخصص در رشته‌های مختلف حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند تا کشور را از وابستگی به بیگانگان خود کفا کنند.

نظر شما