شناسهٔ خبر: 51245270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موسوی در جلسه علنی مجلس تذکر داد؛

عقب‌ماندگی ۷ درصدی کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس اسناد بالادستی باید سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد برسد، ما تنها به ۳ درصد از برنامه‌ها دست یافته‌ایم و ۷ درصد از پیش‌بینی‌ها عقب هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ آذر) خانه ملت، درباره گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان و تعهدات مربوطه، اظهار کرد: در حالی که براساس اسناد بالادستی باید سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد برسد، ما تنها به ۳ درصد از برنامه‌ها دست یافته‌ایم و ۷ درصد از پیش‌بینی‌ها عقب هستیم.

وی افزود: در گزارش دیوان محاسبات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضع مطلوبی گزارش نشده است. همچنین در حوزه دولت الکترونیک و ابزارهای شفافیت مطابق اسناد بالادستی، شرایط خوبی نداریم و با استانداردهای پیش‌بینی شده در مسیر شفافیت و دستیابی به اطلاعات فاصله زیادی داریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارتخانه مهم و تأثیرگذاری در کشور است، گفت: این وزارتخانه وظایف خود را به درستی عمل نکرده و در بحث توزیع عادلانه امکانات زیرساختی، شرایط مناسبی نداریم.

موسوی ادامه داد: ۴۳ درصد روستاها به ویژه در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه و کردستان و سایر مناطق محروم فاقد اینترنت ثابت هستند و دانش‌آموزان شرایط تحصیل در شبکه شاد را ندارند و لازم است این عقب‌ماندگی‌ها با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های امروز تکنولوژی جبران شود.

انتهای پیام/ ۴۱۶۴

نظر شما