شناسهٔ خبر: 51244986 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خرید مکمل‌های عضله‌ساز از داروخانه اینترنتی مکمل شاپ

اقتصاد ایران: در بین انبوهی از مکمل های بدنسازی و ورزشی تعدادی از آن‌ها واقعا برای قدرت و عضله سازی تأثیر گذار و مهم هستند که داروخانه اینترنتی مکمل شاپ در ادامه به آن‌ها می پردازد.

صاحب‌خبر -

مکمل های بدنسازی زیادی هستند که در مورد آن‌ها جهت عضله سازی تبلیغ می‌شود، ولی آیا کدام یک از آن‌ها واقعا مؤثر هستد؟ در بین تمامی مکمل های ورزشی 2 مکمل بیشتر از دیگر مکمل ها برای عضله سازی و قدرت تأثیر گذار هستند، این 2 مکمل شامل پروتئین وی و کراتین هستند.

مهم‌ترین قانون در هنگام سفارش و خرید مکمل های عضله ساز

مکمل های ورزشی و مکمل های بدنسازی در بین ورزشکاران محبوبیت فراوانی دارند، در دنیای مدرن امروز که مردم برای سلامت و استایل بدنی خود بیشتر از قبل ارزش قائل هستند به تبع طرفداران مکمل های ورزشی هم روزانه بیشتر می‌شود و افراد مختلف علاقه‌مند می‌­شوند تا از این مکمل ها در جهت رشد عضلات و پیشرفت بدنی خود استفاده کنند.

اگر شما ازجمله افرادی هستید که تصمیم دارید مکمل های بدنسازی را امتحان کنید، نکاتی هست که باید در نظر داشته باشید. مکمل های ورزشی باید به عنوان بخشی از رژیم متعادل غذایی مصرف شوند نه جایگزین آن، بعضی از مکمل های دارای کالری زیادی هستند و شما باید در مصرف آن‌ها احتیاط کنید، افرادی هستند که دارای مشکلات جسمی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی و... هستند، این افراد حتما حتما قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک خود مشورت کنند. مکمل های ورزشی در صورتی که به درستی و طبق دستورالعمل های گفته شده استفاده شوند برای بدن فواید بی شماری به همراه دارد. این مکمل ها انرژی و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند، باعث افزایش عملکرد و پیشرفت در تمرینات ورزشی می‌شوند و به‌طور کلی در تناسب اندام و سلامت عمومی ورزشکار بسیار تأثیرگذار است.

اگر شما قبل مکمل مصرف نکرده اید، احتمالا برایتان سؤال است که چگونه باید متوجه شوید کدام نوع مکمل بیشتر مناسب شما خواهد بود. با‌‌توجه ‌‌به محتویات مکمل، می‌­توانید متوجه این شوید که کدام نوع مکمل بیشتر برای هدف شما کاربرد دارد. در این مطلب، چند نوع از پر استفاده ترین مکمل های ورزشی مختلف و معروف جهان را برایتان آورده‌ایم تا با‌‌توجه‌‌ به محتویات آن‌ها، بتوانید بهترین مکمل مدنظرتان را با توجه به هدفتان انتخاب کنید.

اگر هدف شما افزایش قدرت بدنی و در پی آن افزایش حجم عضلانی است، این 2 مکمل به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کنند.

  • کراتین

بدون شک پر مصرف ترین مکمل در بین بدنسازان مکمل کراتین است. اگر شما به دنبال افزایش قدرت و استقامت در حین تمرین ورزشی هستید قطعا بهترین گزینه برای شما مصرف مکمل کراتین است.

کراتین از سه آمینو اسید تشکیل شده است: آل-آرژنین، میتوننین و آل گلیسین ، که حدود یک درصد از خون انسان را تشکیل می‌دهد.

کراتین ماده ای است که معمولا به شکل پودرهای بدون طعم یا در مواردی طعم دار عرضه می‌شود و در ترکیب با آب یا آبمیوه مصرف می‌شود. کراتین توانایی بدن برای تولید انرژی را به سرعت افزایش می‌دهد. کراتین به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و سوخت مورد نیاز عضلات را تأمین می‌کند و بر همین اساس است که برخی افراد برای تقویت عملکرد خود در باشگاه های ورزشی نظیر بدنسازی آن را در قالب مکمل مصرف می‌کنند. کراتین یکی از پر مصرف ترین و مهم ترین مکمل هایی است که در دنیای ورزش جایگاه مخصوص به خود را دارد.

زمانی که موضوع بهبود نیروی عضلانی مطرح می‌شود، کراتین به عنوان ماده ای مؤثر دسته‌بندی می‌شود. پژوهش های صورت گرفته درباره توانایی کراتین برای افزایش نیروی عضلانی نتایجی تقریبا یکدست و واحد را نشان می‌دهند. با این وجود، تجزیه و تحلیل این پژوهش ها نشان می‌دهد که کراتین به میزان متوسط نیروی قسمت بالایی و پایینی بدن را هم در جوانان و هم در بزرگسالان مسن‌تر بهبود می بخشد.

· کراتین و افزایش وزن

اگر کراتین مصرف کنید، احتمالا مقداری وزن اضافه خواهید کرد. کراتین روشی سریع برای عضله سازی است، اما این شرایط با مقداری افزایش نیز همراه است. بیشتر افراد در هفته نخست مصرف حدود یک تا دو کیلوگرم احتباس آب در بدن را تجربه می‌کنند. اما این وزن آبی چیز بدی نیست. کراتین آب بیشتری را جذب عضلات می‌کند و به بزرگ‌تر و پرحجم‌تر شدن آن‌ها منجر می‌شود.

پس از احتباس آب اولیه، افزایش وزنی که در ادامه رخ می‌دهد به واسطه افزایش قدرت و حجم کاری است که می‌توانید تحمل کنید.

برخی افراد فکر می‌کنند که مصرف کراتین بدون انجام ورزش موجب افزایش ذخیره چربی بدن می‌شود، اما این درست نیست. کراتین کالری ندارد و تأثیری بر سوخت و ساز چربی نمی گذارد. از این رو، مصرف کراتین بدون انجام ورزش به هیچ ختم می‌شود.

بهترین کراتین کدام است؟

همه مکمل های کراتین با هم برابر نیستند. اگر قصد خرید کراتین را دارید، نمونه های کراتین مونوهیدارت را خریداری کنید. بسیاری از مکمل ها دارای مواد کم ارزشی هستند که نیازی به آن‌ها ندارید و ممکن است هزینه بیشتری نیز برای خرید آن‌ها پرداخت کنید.

· مصرف کراتین با دیگر مکمل ها:

مصرف هم زمان مکمل کراتین با مکمل بتاآلانین می‌تواند منجر به افزایش استقامت بدنی و قدرت عضلانی هرچه بیشتر شود.

مصرف کراتین با پروتئین وی پس از مدتی منجر به افزایش قدرت و حجم عضلانی می‌شود. می‌توان در یک دوره به‌طور هم زمان از کراتین، بتاآلانین و پروتئین استفاده کرد.

دوز مصرفی:

نتایج مطلوب و شگرف استفاده کراتین به دو صورت مختلف مشاهده شده است .اولین روش که بارگذاری کراتین نامیده می‌شود، برای کسانی که قبلا از کراتین استفاده نکرده اند خوب جواب می‌دهد.همانطور که از نام آن پیدا است، در این روش ماهیچه ها با کراتین بارگذاری و اشباع می‌شوند. در طی 5 الی 7 روز اول هفته ، هر روز ۲۰ گرم در 4 وعده در طول روز استفاده می‌شود.

بعد از دوره بارگیری زمانی برای اشباع نگه داشتن ماهیچه ها باید به‌طور منظم هر روز 3 الی 5 کراتین نیم ساعت قبل از تمرین یا صبح مصرف شود.

  • پروتئین وی

بهترین، مهم ترین و شاهزاده مکمل های بدنسازی پروتئین وی است. بهترین و معتبرترین مکمل برای عضله سازی پروتئین وی است. چنانچه قصد خرید مکمل بدنسازی را داشته باشید احتمالا پروتئین وی جز انتخاب اول شما است. از 22 اسیدآمینه سازنده پروتئین‌ها، 9 اسیدآمینه ضروری در نظر گرفته می‌شوند. به این معنی که بدن خود قادر به ساخت آن‌ها نبوده و باید از طریق غذا دریافت شوند. پروتئین وی(آب پنیر) به عنوان یک محصول لبنی حاوی تمام 9 اسیدآمینه ضروری با دوز بالا است. دریافت میزان کافی این اسیدآمینه‌ها به ساخت و ترمیم بافت‌ها، تولید هورمون‌ها، و حفظ انتقال دهنده‌های عصبی کمک می‌کند.

پروتئین‌ها از هر نوعی، به عضله سازی کمک می‌کنند. اما مطالعات زیادی حاکی از تاثیرگذاری بیشتر پروتئین وی نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند کازئین یا پروتئین سویا است. پروتئین وی حاوی مقدار زیادی اسید آمینه زنجیره‌ای شاخه‌دار (BCAA) بخصوص لوسین است که مسئول اصلی سنتز پروتئین محسوب می‌شود. همچنین، پروتئین وی ریکاوری عملکرد ورزشی را افزایش دهد. نوع پروتئین برای ریکاوری می‌تواند مهم باشد. تحقیقات نشان داده که مکمل پروتئین وی، ریکاوری عضلات و انرژی را نسبت به سایر منابع پروتئینی دیگر بیشتر تقویت می‌کند.

مکمل شاپ

انواع پروتئین وی

پروتئین وی از اسیدآمینه تشکیل شده‌اند. این اسیدهای آمینه کار تولید انرژی در بدن را دارند. به همین دلیل پروتئین ها با تولید انرژی در بدن فعالیت را افزایش داده و باعث افزایش حجم توده عضلانی می‌شود. پروتئین وی در انواع مختلف وجود دارد. در ادامه با انواع پروتئین وی آشنا می‌شویم.

  • کنستانتره

این پروتئین وی حاوی مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات است. درصد پروتئین موجود در وی کنسانتره به میزان غلظت آن بستگی دارد. کنسانتره های سطح پایین دارای ۳۰ درصد پروتئین و انواع بالاتر تا ۹۰ درصد پروتئین نیز هستند.

از بین انواع پروتئین وی دیگر این مورد طعم و مزه بهتری دارد. از آنجا که با فرایند مایکورفیلتر یا اولترافیلتراسیون تولید شده است نسبت به انواع دیگر قیمت مناسب تری دارد.

  • ایزوله

بیشتر مکمل وی های ایزوله فاقد چربی و لاکتوز هستند و حاوی بالاترین درصد پروتئین هستند.

پروتئین وی ایزوله، خالص ترین شکل پروتئین وی موجود است و حاوی حدود 90-95٪ پروتئین است. از آنجا که مقدار لاکتوز پایینی دارد (یا حتی می‌شود گفت اصلا لاکتوز ندارد) یک منبع پروتئینی بسیار خوب برای افرادی است که مبتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز هستند.

این نوع وی همچنین چربی بسیار کمی دارد. قیمت این وی به دلیل خلوص بالای پروتئین بیشتز از وی کنسانتره است.

  • هیدرولیزه

اگر دنبال یک نوع قابل هضم تر از انواع پروتئین وی هستید. می‌توانید بدون تردید از نوع هیدرولیزه استفاده کنید. این نوع یکی از زود هضم ترین و جاذب ترین ماده پروتئینی وی است. در این نوع از وی آن قدر ماده پروتئینی را تجزیه و فرآوری کرده‌اند که تقریبا تبدیل به اسید آمینه شده است. جهت خرید یا اطلاع از قیمت پروتئین وی از طریق داروخانه اینترنتی مکمل شاپ اقدام کنید.

این پروتئین به محض مصرف قابل جذب است و بالطبع قیمت بیشتری خواهد داشت. همچنین از این وی، معمولاً در مکمل های پروتئینی پزشکی و شیرخشک های شیرخوار استفاده می‌شود زیرا پتانسیل کمی برای بروز آلرژی و حساسیت دارد.

نکته : اگر بخواهید بین این سه نوع از پروتئین وی یکی را انتخاب کنید. بهتر است از نوع کنستانتره استفاده کنید. چرا که این نوع قیمت مناسب، طعم خوب و ماده مغذی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

تأثیر پروتئین وی بر بدن ورزشکاران

مکمل پروتئین وی به عنوان یک عضله ساز در بین ورزشکاران محبوبیت دارد. این مکمل با تأثیرگذاری روی بهبود عملکرد ورزشی و قدرت فرد ورزشکار او را برای انجام تمرینات بیشتر آماده می‌کند. در ادامه با تأثیرات این پروتئین بر بدن افراد ورزشکار آشنا می‌شویم.

  • پروتئین و آمینواسید

وقتی مقداری پروتئین وی مصرف می‌کنیم. پروتئین و آمینواسید را به بدن تزریق کرده ایم و در اختیار عضلات بدن قرار داده ایم تا انرژی مورد نیاز را بدست آورد.

  • تأثیر بر هورمون‌ها

با مصرف این مکمل هورمون‌های آنابولیک (انسولین) در بدن بیشتر شده و باعث رشد عضلانی خواهد شد.

  • لوسین

یکی دیگر از روش‌های تأثیرگذاری پروتئین وی روی بدن لوسین است. تعداد آمینواسیدِ لوسین در مکمل پروتئین وی زیاد است. از این رو ماده لوسین باعث تحریک سنتز پروتئینی در سطح مولکولی می‌شود.

  • جذب سریع مکمل پروتئین وی

یکی از مزیت‌های بسیار مهم پروتئین وی جذب سریع این ماده در بدن است. این مزیت در مقابل دیگر پروتئین ها سرعت بسیار بالایی است. با این روش به‌طور کلی پس از مصرف این پروتئین ماده‌ی مغذی جذب عضلات و بدن شده و تجزیه شده و به مصرف می‌رسد.

  • اهمیت مصرف مکمل پروتئین وی برای ورزشکاران

شاید از خود بپرسید چه اهمیتی دارد که از این پروتئین استفاده کنم. اما تمامی پروتئین های که برای بدنسازی ذکر می‌شود. به‌طور قطع قابلیت ها و عملکردهایی در بدن دارند که در دیگر مکمل ها وجود ندارد.

مثلا پروتئین وی نسبت به پروتئین‌های دیگر سرعت جذب بالایی دارد. پس اگر بخواهید از یک پروتئین مؤثر با جذب بالا استفاده کنید، باید سراغ وی بروید. از طرفی میزان پروتئین دریافتی برای ورزشکاران به‌خصوص بدنسازان و عاشقان اندام ورزیده و کات اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای رسیدن به اهداف معین در بدنسازی می‌توانید با خوردنِ یک اسکوپ از این مکمل حدود ۲۵ گرم پروتئین خالص دریافت کنید.

نحوه مصرف پروتئین وی

مسلما تمرینات سخت یا مصرف مداوم مکمل های پروتئینی راهی برای داشتن عضلات قوی است. اما همه این راه‌های افزایش عضلات به این دو مورد ختم نمی‌شود. بلکه زمان و نحوه مصرف این مکمل ها بسیار حساس و مهم هستند. بهترین زمان مصرف مکمل پروتئین وی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • بعد از تمرین

اگر طبق برنامه باید یک مرتبه در روز از مکمل پروتئینی استفاده کنید. شک نکنید که این زمان مصرف را پس از تمرین قرار دهید. چرا که پس از انجام این تمرینات ورزشی بدنتان به‌شدت برای عضله سازی نیاز به پروتئین و کربوهیدرات دارد. بنابراین اگر این مواد را زودتر به بدن برسانید بدنتان زودتر ریکاوری شده و به نتیجه دست پیدا می‌کنید.

  • صبح بعد از بیدارشدن

صبح ها وقتی از خواب بیدار شوید. به‌شدت احساس گرسنگی می‌کنید؛ چرا که در طول شب هر چقدر ذخایر پروتئینی داشتید، مصرف کردید. بنابراین هر ماده غذایی که مصرف کنید بدنتان سریع آن را جذب کرده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. برای همین صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب بهترین زمان مصرف پروتئین وی است.

چرا که بدن آن را سریع جذب کرده و نتیجه مثبتی خواهید گرفت. 45 دقیقه پس از مصرف شیک پروتئین وی می‌توانید یک صبحانه کامل پروتئینی میل کنید و تأثیرات آن را ببینید.

  • یک ساعت قبل از تمرین

اگر به‌طور مرتب تمرینات شدتی دارید. پس بدنتان به‌شدت نیاز به کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها برای تأمین انرژی و عضله سازی نیاز دارد. بنابراین قبل از انجام این تمرینات از این پروتئین استفاده کنید. توصیه می‌کنیم نوشیدنی پروتئین وی ایزوله را با کمی کربوهیدرات ترکیب کنید تا بتوانید تمرینات را فوق ‌العاده شارژ کنید.

  • پیش از خواب

وقتی خواب هستید و غذا هم نمی ‌خورید. شش تا هشت ساعت غذا نخوردن عضلات شما را دچار محرومیت پروتئینی کرده و رشد عضله کُند شده و بدنتان وارد حالت کاتابولیک می‌شود.

خب چاره چیست؟ چاره این است که قبل از خواب پروتئین وی را با یک پروتئین دیر جذب مثل پروتئین کازئین مخلوط کنید. این گونه پروتئین مورد نیاز عضلات خود را در طول خواب شبانه تأمین کنید.

نمونه نوشیدنی مکمل پروتئین وی پس از تمرین

یک اسکوپ پودر پروتئینی وی = ۳۰ گرم پروتئین

یک قاشق عسل یا دکستروز

یک و یک دوم لیوان شیر کم‌چرب

یک گرم کراتین مونوهیدرات (دلخواه)

5 گرم گلوتامین (به‌طور دلخواه)

تمام مواد را در مخلوط‌ کن ترکیب کنید. در صورت دلخواه می‌توانید چند تکه یخ در آن بریزید.

فواید مهم مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی با تأثیرات مثبتی که بر بدن می گذارد، فوایدی دارد. در این قسمت به معرفی فواید این پروتئین می‌پردازیم.

  • افزایش حجم

پروتئین وی مواد مورد نیاز برای عضله سازی (آمینواسید) را فراهم می‌کند. بنابراین اصلی ‌ترین فایده وی عضله سازی است. اگر شما بدنساز یا ورزشکاری هستید که به دنبال ساخت توده عضلانی و حجیم شدن هستید. می‌توانید هر روز مقداری پودر پروتئین وی را به وعده‌ها و میان ‌وعده‌ غذایی خود اضافه کنید.

  • کمک به کاهش وزن

در پروسه کاهش وزن عضله سازی بسیار با ارزش است چرا که باعث افزایش متابولیسم پایه بدن می‌شود. پس عضله ‌سازی بیشتر در راستای سوخت‌ رسانی به عضلات باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری می‌شود.

به بیان ساده ‌تر شخصی که توده عضلانی بیشتری دارد، سوخت و ساز بالاتری هم دارد که به معنای موفقیت در کاهش وزن است.

علاوه ‌بر افزایش متابولیسم و عضله سازی، لاغری نیز از دیگر فواید پروتئین وی است. این پروتئین با به تعویق انداختن احساس گرسنگی و کاهش ریزه خواهری باعث لاغری می‌شود. البته دقت داشته باشید که برای لاغر شدن، استفاده از پروتئین به ‌تنهایی کافی نیست. بهترین راه برای کاهش وزن ترکیبِ مصرف پروتئین همگام با ورزش است.

نظر شما