شناسهٔ خبر: 51241950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز: نقش رهبری در خنثی‌سازی توطئه‌ها بی‌بدیل است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تاثیرگذاری رهبر معظم انقلاب در هدایت جامعه اسلامی، گفت: نقش رهبری در خنثی‌سازی فتنه گری‌های مختلف علیه ملت و نظام بی‌بدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در جلسه هماهنگی برنامه های سالروز حماسه ۹ دی در تبریز، خاطرنشان کرد: ناآرامی های مربوط به انتخابات سال ۱۳۸۸ از مدت ها قبل توسط دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و ایادی آنها در داخل کشور تدارک دیده شده بود که با بصیرت و آگاهی مردم و هدایت های ولی فقیه خنثی شد.

وی حماسه ۹ دی را عامل مهم و اصلی خاموشی انواع فتنه برشمرد که توانست برای سال های سال نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر انواع دسیسه ها بیمه کند.

آل هاشم با بیان اینکه طراحان اصلی فتنه سال ۸۸ بیگانگان بودند و به کمتر از براندازی نظام اسلامی راضی نبودند، اظهار داشت: چنانچه در این حوادث توصیه ها و رهنمودهای رهبری و نیز بصیرت و دشمن شناسی به موقع مردم نبود، چه بسا نظام با دگرگونی مواجه می شد.

وی بر نقش مرحوم آیت الله مجتهدشبستری امام جمعه وقت تبریز در آن سال ها نیز اشاره و اضافه کرد: وی در نقش آفرینی حماسه هشتم دی ۸۸ در تبریز نقشی ماندگار ایفا کرد و نباید این حماسه به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه تبریز در ادامه بر ضرورت حل و فصل منطقی مشکلات کشور از سوی مسئولین تاکید کرد و افزود: مشکلات معیشتی و گرانی در شرایط امروز جامعه بسیار وسیع شده و بیداد می کند که امیدواریم دولت مردمی آیت الله رئیسی در حل مشکلات مردم موفق باشد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: یوم الله ۹ دی برخاسته از پیوند عمیق و تجدید میثاق مردم بصیر و انقلابی با ولایت و رهبری بوده و یادآور روزهای استثنایی و فراموش ناشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای بزرگداشت شایسته این مناسبت مهم و تاریخی، با همکاری و همراهی حداکثری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به ویژه تشکل های مردمی و با رعایت کامل ملاحظات بهداشتی و تأکید بر حفظ سلامتی آحاد ملت ایران، اهداف، سیاست ها، راهبردها و رویکردهای برنامه ای بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی را تدوین کرده و ستاد استانی بزرگداشت این حماسه تاریخی را تشکیل داده است.

وی، معرفی ابعاد، آثار و پیامدهای حماسه نهم دی را یکی از اهداف مهم این ستاد برشمرد و اضافه کرد: تبیین جایگاه و نقش بی بدیل رهبری و ولایت فقیه در مهار و مقابله با فتنه ها، تبیین زمینه های شکل گیری، ابعاد و ریشه های فتنه سال ۱۳۸۸، تبیین رسالت تاریخی خواص و جریان های سیاسی و رفتارشناسی آنها در فتنه سال ۱۳۸۸ و تبیین حضور حماسی، واکنش عاشورایی و اقدام به موقع و یکپارچه ملت ایران در این حماسه از دیگر اهداف مورد نظر ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی می باشد.

نظر شما