شناسهٔ خبر: 51235652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار: استان مرکزی در آستانه گیر افتادن در تله جمعیتی است

استاندار مرکزی گفت: این استان با ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی متعدد به‌دلیل پایین بودن شاخص نرخ باروری و رشد جمعیت در آستانه گیر افتادن در تله جمعیتی است که اگر این موضوع رخ دهد فاجعه‌بار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص‌الائمه  در آئین روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، افزود: چند استان در جوار دیار آفتاب در تله جمعیتی قرار گرفته‌اند و روند پیری غیربازگشت را دارند که سامان چنین شرایطی بسیار دشوار بوده و نیازمند یاری خداوند است اما استان مرکزی هنوز به این مرحله نرسیده و باید هرچه زودتر برای پیشگیری از چنین شرایطی تدبیر داشت.

وی توضیح داد: این استان جمعیت جوان و دانشجویانی دارد که باید نسبت به تکالیف خود برای بهبود نرخ جمعیتی عمل کرده و فرزندان شایسته تحویل نظام اسلامی دهند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: قانون تعالی جمعیت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و با وجود تلاش مافیای قدرتمندی که با رشد جمعیت کشور مخالف بوده و فراز و فرود زیادی ایجاد کرد، این قانون اکنون مصوب شده و باید برش استانی آن با جدیت و دقت اجرایی شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی مکلف هستند که مفاد قانونی تعالی جمعیت را متعهدانه اجرایی کنند.

وی بیان کرد: در این قانون در خصوص تامین مسکن جوانان و متاهلان و خوابگاه دانشجویی تکالیفی هست که استان در تحقق آن پای کار خواهد بود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در این قانون مقاومت قدرتمند  برابر سقط غیرقانونی جنین دیده شده و مشوق‌های خوبی در حوزه بهبود جمعیت در نظر گرفته شده است و امید می‌رود در سایه اجرایی درست آن در استان مرکزی نرخ رشد جمعیت ارتقا یابد.

مخلص‌الائمه با تبریک روز دانشجو اضافه کرد: اشاعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی تکلیف همه اقشار به ویژه دانشگاهیان به‌عنوان گروه‌های مرجع فکری جامعه است.

انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

  • استاندار مرکزی : طرح‌های عقب افتاده، قصه پُرغصه کشور است 
  • استاندار مرکزی : همه باید دریابند که معلولیت ناتوانی نیست

برچسب‌ها:

نظر شما