شناسهٔ خبر: 51235548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده پونل به خلخال مسدود شد

اردبیل_ایرنا_ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: به دلیل ادامه کولاک شدید،احتمال سقوط بهمن و نبود ایمنی کافی، محور خلخال به پونل از هر دو سمت گیلان و خلخال مسدود شد.

صاحب‌خبر -

معروف خسروی دوشنبه به ایرنا اعلام کرد: این  جاده ارتباطی در تاریخ ۲۱ آبان ماه  از سمت استان گیلان با دپوی خاک مسدود شده بود و با افزایش بارندگی برف و کولاک، هم اکنون محور خلخال به پونل از هر دو سمت خلخال وگیلان مسدود اعلام و مسافران جهت تردد بین خلخال و شهرهای گیلان از محور ارتباطی جایگزین اسالم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در بعضی از نقاط گردنه‌های محور ارتباطی خلخال به پونل تا ۲ متر می‌رسد، بیان کرد: هم اکنون بدلیل ادامه کولاک شدید که موجب مسدود شدن راه شده انسداد راه با استفاده از دپی خاک در ورودی‌های این محور از هر دوسمت خلخال و پونل صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال با اشاره به نقاط سخت گذر و حادثه خیز جاده پونل گفت: ۱۱ کیلومتر از این محور از محدوده زندانه در حوزه گیلان تا گردنه الماس در حوزه استان اردبیل  دارای ۱۸ نقطه بهمن‌خیز می‌باشد و همه ساله برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از ریزش بهمن، این جاده بر روی خودروها تا بهار سال اینده  مسدود می‌شود .

وی با هشدار به رانندگان کامیون‌های حامل شن و ماسه که از کنار نقاط مسدود شده  وارد این محور شده و اقدام به تردد غیر قانونیدر جاده  می‌کنند اظهار کرد: با توجه به اعلام رسمی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی، مسئولیت وقوع حوادث احتمالی متوجه رانندگان خاطی است.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

نظر شما