شناسهٔ خبر: 51234981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

محسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان: از من سوال صوری نپرسید، من را جدی نقد کنید

رئیس قوه قضائیه در دیدار با دانشجویان گفت: من فقط در بلندگو نمی‌گویم من را نقد کنید؛ همواره در مواردی هم که در رسانه ملی حاضر شدم خواسته ام که به جای سوال‌های صوری، سوال‌های جدی از من بپرسند و مرا نقد کنند؛ ممکن است حتی نتوانم به آن سوال جواب بدهم و خطا کنم، اما اشکالی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی امروز  در آستانه روز دانشجو، با رییس قوه قضائیه دیداری چند ساعته داشتند که بخش عمده‌ای از آن به طرح نظرات و مطالبات دانشجویان اختصاص داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن گرامیداشت مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهار داشت: بی نهایت خداوند را سپاسگزار هستم که چنین توفیقی حاصل شد تا در کنار شما عزیزان باشم.

وی عنوان کرد: روز دانشجو، روز استقلال طلبی، روز مبارزه با استکبار، ظلم و ستم و استبداد است. روز دانشجو روزی است که عزت خواهی در آن روز پایه گذاری شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: به حمدالله ایمان همراه با علم، حلم، بصیرت، استقامت، عدالت خواهی و مطالبه گری با هم قرین شدند و وقتی چنین اوصافی در یک امت، ملت یا قشر پدید آید، امت را تکان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه موتور محرک بسیاری از امور از جنبش دانشجویی شروع شده و امروز به ثمر نشسته است، گفت: امروز بسیاری از اقدامات مستمر و پیوسته عدالت خواهانه و مبارزه با ظلم و ستم به گونه‌ای است که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است و این بسیار جای خرسندی و خوشحالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر جنبش‌ها و مقاومت‌های دانشجویی نبود شاید ما امروز در این موقعیت نبودیم، بیان کرد: دانشجویان عزیز ما قبل از انقلاب شکنجه و شهید شدند و حین انقلاب در صف اول برای تهییج و بسیج کردن مردم حضور داشتند. با آغاز جنگ تحمیلی نیز تمام عیار در صف اول بودند به گونه‌ای که بسیاری از شهدای گرانقدر و فرماندهان بزرگ ما از این طیف بودند.

رئیس قوه قضائیه افزود: این جریان دانشجویی اثر گذار، همچنان در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف اعم از قبل انقلاب و حین انقلاب و تا زمان دفاع از حریم اهل بیت ادامه داشته است تا جایی که بعضی از مدافعان حرم از دانشجویان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف دانشجویان در حوزه و دانشگاه، چراغی بودند که راه را برای دیگران روشن کردند و امروز هم در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمت‌رسانی و هر صحنه‌ای که نیاز بود، جلودار و پیش قدم بودند و به مردم کمک کردند.

وی اضافه کرد: همانطور که مجموعه نظام به شدت متکی به مردم و جوانان بوده و باید باشد، اگر می‌خواهیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و به قله‌های رفیع علم، عزت، استقلال و حتی رفاه برسیم باید این حرکت از دانشگاه و حوزه آغاز شود که بحمدالله شروع خوبی است و امیدوار هستیم روز به روز بهتر و تقویت شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین در بخش دوم نشست و پس از استماع مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان، بیان کرد: مطمئن هستم این نشست‌ها و شنیدن این نقدهای صریح همراه با آرامش و متانت حتما و قطعا برای بنده و همه مسئولین موثر و مفید است، اما عزیزان لازم است بدانید مشکلات زیاد است و باید آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز بسیاری از افرادی که امروز در مدیریت‌های مختلف حضور دارند برآمده از دانشگاه هستند. بیایید کاری کنیم که فردا اگر شما مدیر شدید مردم از ما و شما راضی باشند.

وی اضافه کرد: حدود پنج ماه و پنج روز است که بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری عهده دار مسئولیت ریاست قوه قضاییه هستم و در این ایام نگاه‌های بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه‌ای را می‌بینم که همه به دنبال پیشرفت کشور، پیشرفت عدالت و رفع مشکلات هستند.

منبع: فارس

نظر شما