شناسهٔ خبر: 51234722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بررسی ویژگی‌های دانشگاه‌ها و دانشجوها در هزاره‌ی سوم

مستند «دانشجوی نسل هزاره» به مناسبت روز دانشجو در برنامه چرخ شبکه 4 پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش‌ «تازه‌ها» محمدحسین عباس‌پور، زیست‌شناس سلولی و مولکولی از تازه‌های دنیای زیست‌شناسی خواهد گفت و پویا پاک‌نژاد، دانش‌آموخته‌ علوم شناختی از تاثیر آلودگی هوا بر مغز ما.

بررسی ویژگی‌های دانشگاه‌ها و دانشجوها در هزاره‌ی سوم

در بخش دیگری از «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با دکتر حمیدرضا نمازی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس موزه‌ی ملی تاریخ علوم پزشکی ایران درباره‌ی ویژگی‌های دانشگاه‌ها و دانشجوها در هزاره‌ی سوم گفت‌وگو می‌کند.

در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند و ۸۰ هزار هیئت علمی هم به امر آموزش این دانشجویان می‌پردازند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر مونا زمانی، سرپرست آزمایشگاه مواد هوشمند و ذخیره‌سازهای انرژی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما