شناسهٔ خبر: 51229966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آموزش خرید ارز دیجیتال در 5 قدم

اگر به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید، در ابتدای کار ممکن است نحوه خرید رمز ارزهای مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم و دوج کوین کمی گیج کننده به نظر برسد. خوشبختانه آموزش خرید ارز دیجیتال بسیار آسان بوده و با یادگیری آن می‌توانید به راحتی از صرافی ارز دیجیتال ایرانی و یا خارجی مورد نظر خود اقدام به خرید کنید. در ادامه این گزارش به ساده ترین حالت ممکن به آموزش خرید رمز ارزها میپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

صاحب‌خبر -

1. انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کارگزار یا یک صرافی رمزنگاری را انتخاب کنید. در حالی که هر کدام از صرافی های رمز ارزی به شما امکان خرید را ارائه می‌دهند، اما چند تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد که آشنایی با آنها به شما در انتخاب هرچه درست تر پلتفرم معاملاتی کمک خواهد کرد. صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای مبادله ارزهای دیجیتال با یکدیگر در تعامل هستند. صرافی‌های فعال در بازار کریپتوکارنسی اغلب کارمزدهای نسبتاً کمی دارند، اما معمولاً رابط‌ کاربری آنها چندان راحت نیست و در ابتدا و برای سرمایه‌گذاران جدید میتواند ترسناک به نظر برسد.

برخی از شناخته شده ترین صرافی های ارزهای دیجیتال خارجی عبارت از جمینای، کوکوین، کوین بیس و بایننس هستند. همان طور که گفته شد در نگاه اول ممکن است کار با این پلتفرم های خرید و فروش دشوار به نظر برسد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید حتما کار با بخش های مختلف صرافی مورد نظر خود را یاد بگیرید. به عنوان فردی که به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شده لازم است تا از روش پرداخت برای شارژ حساب کاربری خود در صرافی هم مطلع شوید. برخی از صرافی ها تنها امکان خرید فروش رمز ارز با رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند و در این حالت نمیتوانید حساب خود را با دلار شارژ کنید.

2. احراز هویت حساب کاربری

بعد از انتخاب صرافی مورد نظر خود قدم بعدی، ساخت حساب کاربری است. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید، ممکن است مجبور باشید تا هویت خود را در صرافی مشخص کنید. این مرحله یک اقدام حیاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی در کشورها محسوب می‌شود. ممکن است تا زمانی که فرآیند احراز هویت را کامل نکنید، نتوانید هیچ رمز ارزی را بخرید یا بفروشید. توجه داشته باشید که احراز هویت در تمام صرافی های ایرانی الزامی است. اما استفاده از خدمات بسیاری از صرافی های خارجی برای مبادله مقادیر کم نیازی به احراز هویت ندارد.

3. انتقال سرمایه به صرافی و شارژ حساب کاربری

برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی در حساب خود اعتبار دارید. درصورت استفاده از صرافی های خارجی و استفاده از مسترکارت و پی پل، میتوانید حساب بانکی خود را به صرافی متصل کنید. برای کار با صرافی های ایرانی هم لازم است که کارت بانکی که به نام خودتان است را صرافی ثبت و احراز کنید. در این حالت میتوانید حساب کاربری خود را همیشه و از طریق کارت های ثبت شده در صرافی شارژ کنید. راه دیگری که برای شارژ حساب کاربری وجود دارد. انتقال رمز ارز به پلتفرم معاملاتی از کیف پول یا سایر صرافی هاست. با این روش هم میتوانید به مبادله رمز ارز به رمز ارز بپردازید.

3. انتقال سرمایه به صرافی و شارژ حساب کاربری

4. ثبت سفارش ارز دیجیتال برای خرید

بعد از انتقال پول به حساب کاربری در صرافی، آماده هستید تا اولین سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید. بیش از 5 هزار رمز ارز در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که در هر صرافی تعدادی از آنها برای خرید و فروش لیست شده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید رمز ارز خاصی را دارید، حتما دقت کنید که صرافی انتخابی شما از آن رمز ارز پشتیبانی می‌کند یا خیر. وقتی تصمیم می‌گیرید کدام ارز دیجیتال را بخرید، می‌توانید نماد آن را در بخش خرید یا تبادل سریع صرافی وارد کنید. برای مثال نماد اختصاری بیت‌کوین BTC است. نماد 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار به شرح زیر است:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • سولانا (SOL)
  • تتر (USDT)
  • بایننس کوین (BNB)
  • کاردانو (ADA)
  • دوج کوین (DOGE)
  • ریپل (XRP)
  • پولکادات (DOT)
  • یونی سواپ (UNI)

5. انتخاب کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال

پس از خرید رمز ارز، نیاز است تا دارایی های دیجیتال خود را در مکانی امن نگه داری کنید. برای نگهداری از ارزهای دیجیتال راه‌های مختلفی وجود دارد. در روش اول می توانید دارایی خریداری شده خود را در صرافی نگهدارید. هنگامی که ارز دیجیتال خریداری می کنید، معمولاً در یک کیف پول رمزنگاری متصل به صرافی ذخیره می شود. نگهداری سرمایه در صرافی معمولا با ریسک بالایی همراه است و پیشنهاد میکنیم که از این روش استفاده نکنید و رمز ارزهای خریداری شده خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال گرم یا سرد جداگانه منتقل کنید. بسته به میزان سرمایه شما برای انتقال، ممکن است مجبور باشید برای انجام این کار هزینه کمی هم بپردازید.

5. انتخاب کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال

کیف پول های گرم دارایی کاربران را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنند و در دستگاه های متصل به اینترنت مانند تبلت، رایانه یا تلفن اجرا می شوند. کیف پول های گرم رابط کاربری ساده ای دارند، اما از آنجایی که به اینترنت متصل هستند، خطر سرقت بالایی برای آنها وجود دارد. کیف پول های سرد اما سیستم متفاوتی داشته و به اینترنت متصل نیستند و جزو امن‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

پیشنهاد وبسایت ارز تودی در خرید رمز ارز

در این گزارش که با همکاری وبسایت خبری و تحلیلی ارز تودی - arztoday.com تهیه شده است؛ خرید ارز دیجیتال را به زبان ساده و در 5 مرحله توضیح دادیم. دقت داشته باشید که توجه به امنیت صرافی یکی از فاکتورهای مهم برای خرید و فروش و فعالیت در بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. بنابراین حتما در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف نظر و تجربه کاربران در استفاده از خدمات صرافی را جویا شوید. تا خرید خود را در آرامش خاطر بیشتری انجام دهید.

نظر شما