شناسهٔ خبر: 51229930 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

راز تغذیه جادویی رونالدو فاش شد/ عکس

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: درست که کریستیانو رونالدو ۳۶ سال سن دارد اما هنوز هم با آمار و رکوردهایی ثبت می‌کند روند منطقی افزایش سن را زیر سؤال برده و آن را بی اهمیت جلوه می‌دهد.برنامه تمرینی فشرده و مرتب کریستیانو رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان به گونه‌ای است که او را مجبور می‌کند که مدام بدن خود را با مواد غذایی مناسب تقویت کند و البته تغذیه دقیقی هم داشته باشد. رونالدو قبلاً گفته بود که شش وعده غذایی در روز مصرف می‌کنند.
با توجه به اهمیتی که کریس برای بدن خود قائل است و عطشی که همیشه برای کسب موفقیت دارد، اصلا عجیب نیست که او در مورد مواد غذایی که مصرف می‌کند خیلی وسواس داشته باشد. درست که رونالدو ۳۶ سال سن دارد اما هنوز هم با امار و رکوردهایی ثبت می‌کند روند منطقی افزایش سن را زیر سؤال برده و آن را بی اهمیت جلوه می‌دهد.

او در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تا اینجا یکی از بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها بوده و یک تنه بار گلزنی تیم ملی کشورش را نیز به دوش می‌کشد. حتی عکسی که از رونالدو در کنار کیلیان امباپه ۲۲ ساله در حالی که هر دو پیراهن خود را در آورده بودند، منتشر شد نشان می‌داد که بدن کریس به مراتب ورزیده تر و عضلانی‌تر از امباپه است.رونالدو با جنجالی که در مورد کنار گذاشتن بطری‌های نوشابه کوکاکولا در کنفرانس مطبوعاتی به راه انداخت بار دیگر نشان داد که تا چه حد به موضوع تغذیه درست اهمیت می‌دهد.خیلی‌ها دوست دارند در مورد برنامه غذایی رونالدو اطلاعاتی به دست بیاورند. حالا دائودا پیترس، بازیکن جوان بلژیکی که هم تیمی رونالدو در یوونتوس بوده در این مورد صحبت کرده و گفته که برنده پنج توپ طلای فوتبال جهان هیچگاه از برنامه غذایی مرتب خود، دست نمی‌کشد و از آن خارج نمی‌شود. پیتر در مورد اینکه رونالدو برای شام چه می‌خورد گفت: «همیشه یک چیز است، بروکلی، مرغ و برنج. با چند لیتر آب و البته بدون کوکا کولا!»

استفاده از این ترکیب غذایی ساده و پرهیز از مصرف مواد پرچربی یا پرکالری یکی از رازهایی است که رونالدو توسط آن توانسته برای سال‌های متوالی درصد چربی بدن خود را در عدد شگفت‌انگیز ۷ درصد حفظ کند. البته برای کسی که هیچ حد و مرزی برای تلاش و کسب موفقیت قائل نیست رعایت چنین رژیم غذایی منظم و سفت و سختی اصلاً عجیب نیست.

پیترس در ادامه گفت: «کریستیانو همیشه و همه جا می‌خواهد که برنده باشد. من مدتی به باشگاه بدنسازی می‌رفتم و همیشه رونالدو را انجا هم می‌دیدم. واقعا تحت تاثیر او قرار گرفتم. کریستیانو بدنی فوق‌العاده برای یک فوتبالیست دارد. گرچه من خودم هم کاملاً عضلانی هستم اما روزی که بدن او را دیدم پیش خودم گفتم هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارم. اما فراموش نکنید که او سال‌هاست که دیوانه‌وار چنین کارهایی را انجام می‌دهد.»

در طول دوران فوتبال رونالدو بارها هم‌تیمی‌های او از این گفته‌اند که او اولین بازیکنی است که به سالن بدنسازی می‌رود و آخرین نفری است که از زمین تمرین خارج می‌شود. خود رونالدو در این مورد گفته بود: «بدنسازی خوب باید با برنامه غذایی خوب همراه شود. من غذاهای پروتئین‌دار مصرف می‌کنم، با کربوهیدارت کامل و میوه و سبزیجات و از غذاهای شیرین پرهیز می‌کنم.»کریس همچنین از این گفت که ۶ وعده غذایی دارد و ۵ وعده خواب در روز نیز برای استراحت دادن به بدن خود در نظر می‌گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما