شناسهٔ خبر: 51229475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان:

صدور نسخه های الکترونیکی مشکلات سیستمی دارد

زنجان-رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در نشست خبری گفت: باتوجه به مشکلات سیستمی سامانه نسخه الکترونیکی ،نمیتوان از این خدمات در امر پزشکی به صورت تمام و کمال استفاده کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ دکتر محمد محرمی رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در نشست مطبوعاتی با اشاره به هدف سازمان برای ارتقای سواد سلامت،گفت:برای محقق شدن این امر همراهی و همکاری اصحاب رسانه و صداوسیمای زنجان نقش مهمی خواهد داشت .

مناسب سازی ساختمان پزشکان با ایجاد دهکده سلامت

محرمی در پاسخ به سوالی  مبنی بر مناسب سازی ساختمان های پزشکان ،افزود:مشکلات این ساختمان در سطح کلان است و در این راستا با هماهنگی های صورت گرفته قرار براین است که یک شهر سلامت و یا دهکده سلامتی ایجاد شود تا مراکز درمانی در یک جا تجمیع شود.

وی در توضیح عدم استفاده  برخی از پزشکان از کارتخوان  براز کرد: قبول داریم برخی از پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند ولی در استان زنجان پزشکانی که کارتخوان ندارند به اندازه تعدادانگشتان دست است و معمولا پزشکان  تک تخصصی هستند.

این مسئول از پزشکان بعنوان نجیب ترین قشر جامعه  در پرداخت مالیات یاد کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان از انعقاد قرار داد با شرکت خصوصی برای دفع زباله های عفونی بیمارستانی خبر داد و اظهار کرد: تمامی مطب ها و مراکز درمانی به صورت اصولی  دفع پسماند و زباله  های  عفونی را انجام می دهند.

دکتر محرمی با بیان این نکته که نسخه های الکترونیکی دارای مشکلات سیتمی است،اظهار کرد :باتوجه به مشکلات سیستمی سامانه نسخه الکترونیکی ،نمیتوان از این خدمات در امر پزشکی به صورت تمام و کمال استفاده کرد .

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی ،افزود:هدف پرورش نیروی متخصص و کاربردی است و در این امر کیفیت آموزش و ارائه خدمات در اولویت قرار دارد و در پذیرش دانشجو سازمان مداخله ای ندارد اما در بحث تربیت و آموزش تصمیم گیری می کند.

پلمپ ۱۲مرکز متخلف زیبایی

محرمی با اشاره به فعالیت های سالن های زیبایی که بدون مجوز فعالیت های زیبایی و پوست و مداخلات درمانی انجام می دهند ،اضافه کرد:در سال ۱۴۰۰،دوازده مرکز آرایشگاه و مطب که فعالیت های پوست و زیبایی و مداخلات درمانی انجام می دهند اما حضور پزشک در آن ثابت نبود ،برخورد تعزیراتی صورت گرفت و مراحل قانونی طی شد.

این مسئول یاد آور شد: تنها یک  درمانگاه تخصصی پوست ،مو وزیبایی در استان زنجان وجود دارد .

نظر شما