شناسهٔ خبر: 51229389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:

۷۶ هزار نفر در ایلام از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند

ایلام-مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در حال حاضر ۷۶ هزار نفر در ایلام از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهری ظهر دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و نیروی انتظامی استان ایلام که با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد، بیان کرد: به این خاطر امداد در دو سال اخیر در زمینه ساخت و تأمین مسکن، ایجاد شغل و توانمندسازی، خدمات معیشتی و حمایتی، خدمات فرهنگی و موارد دیگر خدمات خود را افزایش چشم گیری داده که این خدمات باعث خنثی شدن تلاش دشمنان شده است.

وی با عنوان اینکه هم اکنون بیش از ۷۶ هزار نفر در قالب حدود ۳۰ هزار خانوار در استان از خدمات متنوع کمیته امداد بهره مند هستند، تصریح کرد: بیش از نیمی از این جمعیت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد را در دو سال اخیر طرح ایران مهربان و سرپرستی از ایتام و فرزندان نیازمند عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح که با همکاری حوزه بسیج و سپاه استان انجام گرفته است بیش از ۱۰ هزار نفر سرپرستی از این فرزندان را عهده دار شده‌اند و با توجه به اینکه دستگاه‌های گوناگونی در این طرح مشارکت کرده‌اند انتظار ما این است حوزه انتظامی استان با عنوان هر پلیس حامی یک فرزند یتیم در این طرح مشارکت کنند.

ارائه خدمات حمایتی به مردم موجب احساس امنیت می‌شود

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ارائه خدمات حمایتی به جامعه نیازمند که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود باعث ایجاد امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و کار امداد به نوعی امنیت ساز و مشارکت در افزایش امنیت اجتماعی است.

سردار دلاور القاصی مهر افزود: در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی اگر خدمات کمیته امداد نبود شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی در جامعه بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد و گروه‌های تبهکار برای رسیدن به اهداف و مقاصد تبهکارانه خود به دنبال این هستند که از بین خانواده‌های نیازمند و سوء استفاده از فقر آنها طعمه‌های خود را انتخاب کنند و خدمات حمایتی کمیته امداد به نوعی می‌تواند باعث خنثی سازی این تلاش‌ها شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: رضایتمندی ناشی از ارائه خدمات حمایتی به مردم موجب احساس امنیت و افزایش آرامش و امنیت روانی در جامعه می‌شود و نیروی انتظامی استان در راستای ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی همواره در کنار کمیته امداد است.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و نیروی انتظامی استان با محوریت افزایش همکاری دوطرف در زمینه خدمات فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به امضاء رسید.

نظر شما