شناسهٔ خبر: 51229365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:

جشنواره تئاتر سردار آسمانی ظرفیت برگزاری در سطح بین‌المللی را دارد

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی می تواند ظرفیت برگزاری به صورت بین‌المللی را داشته باشد و به عنوان یک اقدام ماندگار در کشور باقی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، "محمدرضا علیزاده" در نشست هماهنگی مدیران جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در کرمان ضمن تقدیر از زحمات مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در برگزاری دو دوره پیشین این جشنواره افزود: برگزاری ۲ دوره قبلی این جشنواره در مزار سردار حال و هوایی معنوی را در این استان ایجاد کرد که اثرات آن هنوز مشهود است و امسال نیز در سه بخش خیابانی، نمایشنامه نویسی و رادیو تئاتر شاهد حضور گروه های متعهدی هستیم. 

وی اظهار داشت: امید داریم از ابزار این هنر برجسته و فاخر یعنی تئاتر برای معرفی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید سلیمانی که مولفه های متعددی داشتند و تفکرشان تبدیل به یک مکتب شد، استفاده کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: وظیفه داریم از هنر ارزشمند تئاتر در تبیین روش و منش سپهبد شهید سلیمانی حمایت کنیم لذا زمانی کارگردانی با موضوع سردار دلها کاری را انجام می دهد، می تواند در سراسر کشور جاری و ساری شود و در جامعه تاثیرگذار باشد.

علیزاده افزود: امید داریم میزبان شایسته و خوبی برای گروه های نمایشی از سراسر کشور باشیم و بخشی از زحمات برنامه ریزی این جریان سازی را که توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته را پوشش دهیم.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز گفت: از اولین دوره تا این جشنواره که سومین دوره آن است، حضور سردار سلیمانی در جای جای این جشنواره حس می شود و به جرات می توانم بگویم اولین رویداد فرهنگی هنری پس از شهادت سردار بود که در سطح وسیع ملی برگزار شد.

حمید نیلی افزود: فکر نمی کردم که در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی بتوانیم این رویداد را برگزار کنیم اما کاملاً بصورت خودجوش و با مجاهدت اعضای انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مسئولان دغدغه مند استان کرمان کارها جلو رفت و خدا را شکر همه فعالیت ها در قالب حرفه ای خودجوش قوام و گسترش یافت.

وی ادامه داد: شخصیت سپهبد شهید سلیمانی آنقدر جای کار دارد که می تواند در حوزه مقاومت و جریان سازی جبهه مقاومت کارهای زیادی تولید کرد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: تئاتر به طور قطع بیشتر از سینما موضوعیت دارد و می تواند با بدنه اجتماعی مردم پیوند بیشتری برقرار کند لذا بدین منظور، تئاتر خیابانی را در دستور کار گنجاندیم که با آحاد مردم و اقشار گسترده تری ارتباط برقرار کنیم.

وی در پایان بر تسریع در روند اجرای امور در کرمان و سهولت اسکان و پذیرایی مناسب از مدعوین جشنواره تئاتر سردار آسمانی تاکید کرد.

توحید معصومی مشاور عالی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، حامد محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و امیر کلاته معاون اجرایی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما