شناسهٔ خبر: 51229347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد:

جایگزینی روش‌های نوین و کد QR با صندوق‌های صدقه سنتی در ایلام

رقیه کاظمی

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام از جایگزین شدن روش‌های نوین در پرداخت صدقه بجای روش‌های سنتی با بکارگیری کد نرم افزاری QR خبر داد و گفت: با بگارگیری این روش به مرور روش‌های الکترونیکی جایگزین پرداخت کمک‌ها به روش سنتی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«رضا طاهری» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کد QR به جهت سهولت در پرداخت، حذف پول فیزیکی، اطمینان از واریز به حساب امداد و تسریع در ارائه خدمت به نیازمندان جایگزین مناسبی برای صندوق‌های صدقات خانگی است.

طاهری با عنوان اینکه شرایط و ابزارهای لازم برای استفاده از این کد در پرداخت صدقه در استان ایلام آغاز شده است، گفت: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که ۵۷ هزار مشترک صندوق‌های صدقات خانگی موجود را با روش‌های نوین جایگزین کنیم.

این مسئول با عنوان اینکه یکی از دلایل این اقدام جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق پول‌های کاغذی و سهولت در پرداخت صدقات و دریافت کمک‌های مردمی انجام شده، افزود: در این راستا خیرین می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را با اسکن کد  QR به حساب کمیته امداد واریز کنند.

وی اضافه کرد: به منظور احترام به ذائقه مشترکینی که تمایل دارند همچنان به روش قدیمی و استفاده از صندوق‌های خانگی صدقات خود را پرداخت نمایند. صندوق‌های سنتی نیز فعلا در دسترس بوده لیکن در نظر است بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری بیش از ۷۰ درصد مشترکین فعلی به روش QR امکان پرداخت صدقه به روش نوین را داشته باشند ضمن اینکه در نظر داریم حدود ۶۰ هزار مشترک جدید را ثبت نام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه سال ۹۹  مردم نیکوکار استان ایلام امسال تاکنون حدود ۳۵ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند، گفت: این صدقات صرف کمک به ساخت و خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، کمک هزینه درمان‌، کمک به تامین وسایل بهداشتی برای سالمندان و بیماران بستری در منزل، تامین وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان و کمک‌های معیشتی شده است.

وی تاکید کرد: کد QR، کد used و نیز شماره کارت و حساب جداگانه برای شهرستان‌ها طراحی گردیده و هم استانی‌های می‌توانند در هر نقطه‌ای از استان و به هر میزان که دوست داشته باشند نسبت به پرداخت صدقه مورد نظر خود اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما