شناسهٔ خبر: 51229181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار:

بانک‌ها نسبت به اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل اهتمام بورزند

مریم بیگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است، گفت: برای اجرای برخی از این مصوبات که مرتبط با بانک‌ها است با مشکل مواجه هستیم، بانک‌ها باید در اجرایی شدن این مصوبات نهایت همکاری را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

الله‌کرم نصیری ۱۵ آذرماه در شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فعال شدن ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: باید نمایندگان بانک‌های عاملی که تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است در بخش بازفت، صمصامی و بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ یک نماینده مستقر کنند تا روند پرداخت تشهیلات در این مناطق تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در اختیار بانک‌های صادرات و تجارت قرار گرفته است و دو بانک دیگر نیز به‌زودی این تسهیلات به آن‌ها برای پرداخت ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری لازم الاجرا است، گفت: برای اجرای برخی از این مصوبات که مرتبط با بانک‌ها است با مشکل مواجه هستیم، بانک‌ها باید در اجرایی شدن این مصوبات نهایت همکاری را داشته باشند.

نصیری با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به چهارمحال و بختیاری، گفت: در این سفر طرح‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بنابراین بانک‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص ارزیابی وثایق بانکی توسط کارشناسان، توضیح داد: برخی از بانک‌های عامل در رابطه با ارزیابی مجدد این وثایق سخت‌گیری‌هایی را انجام می‌دهند، در ارزیابی برخی وثایق در گذشته ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، بنابراین می‌طلبد برای ارزیابی مجدد وثایق سخت‌گیری نشود.

وی تاکید کرد: تمامی مدیران باید برای توسعه همه‌جانبه چهارمحال و بختیاری باید تلاش کنند، اگر سرمایه‌گذار واقعی برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کند، بانک‌های باید همکاری لازم را داشته باشند، قطعا سرمایه‌گذاری در استان باعث ایجاد اشتغال و تولید می‌شود، بانک‌ها در موضوعات مختلف انعطاف بیش‌تری به خرج دهند.

نصیری با بیان اینکه باید واقعیات موجود را در سیستم بانکی و اداری بپذیریم، عنوان کرد: مطرح کردن مشکلات به‌معنای زیر سوأل بردن خدمات نیست، بلکه به‌دنبال راه‌حل برای حل مشکلات هستیم، همه معتقد هستیم بیت‌المال باید برگردد، اما نباید سخت‌گیری‌ها موجب ایجاد مانع در تولید شود.

انتهای پیام

نظر شما