شناسهٔ خبر: 51229131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ماکو:

تشدید مراقبت‌های مرزی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد

مهدی تندرست

فرماندار ماکو گفت: با شروع سویه جدید کرونا در تعدادی از کشورها، تشدید مراقبتهای مرزی باید بیش از پیش در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

علی محمدی ایروانلو امروز ۱۵ آذرماه  در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مبارزه با کووید ۱۹ ماکو که در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، اُمیکرون به عنوان سویه نگران‌کننده بیماری کرونا طبقه‌بندی شده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد، اظهار کرد : با توجه به مرزی بودن شهرستان ماکو و همچنین فعالیت شبانه روزی گمرک بازرگان ، لازم است تشدید مراقبت های مرزی بیش از پیش در دستور کار دستگاههای متولی قرار بگیرد .

فرماندار ماکو با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تشدید مراقبتهای مرزی افزود : قرنطینه موقت و انجام تست کرونا در سه نوبت از مسافرین ورودی به کشور از مبداء کشور های درگیر اُمیکرون از جمله مصوبات مهم ستاد ملی مبارزه با کرونا است که وظایف هر یک از دستگاه های مستقر در مرز به تفصیل آمده است ولی لازمه اجرای آن همکاری بین اعضای ستاد و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز از سوی متولیان امر است ‌.

وی در ادامه گفت : متخصصان امر به لحاظ ماهیت ناشناخته و پیچیده اُمیکرون هنوز به نتیجه واحد در خصوص راهکارهای مقابله با آن نرسیده اند و آخرین یافته ها نشان دهنده واکسن گریز بودن و پیشرفت شیوع ویروس در ریه های فرد مبتلاء است که بسیار نگران کننده است .

محمدی ایروانلو افزود : استفاده از ماسک ، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله موارد مهمی است که میتوان از آن برای پیشگیری بهره برد و لازم است شهروندان نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند . 

 دکتر صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان نیز با بیان گزارش آماری آخرین وضعیت بیماری در شهرستان ، کل موارد مثبت بیماری را  ۱۶۲۵۳ مورد ، تعداد بستری در بیمارستان ۲۱ نفر  و موارد فوتی در شهرستان را با نرخ رشد ۲ درصد ۱۸۳ نفر اعلام کرد . 

به گزارش ایسنا، وی با اعلام پوشش ۷۹ درصدی جمعیت روستایی و عشایری و ۹۵ درصدی دانش آموزی گفت : تا کنون ۱۲۵هزار و ۹۷۵ دوز واکسن در ۴۵ مرکز واکسیناسیون شهرستان ماکو تزریق شده است که از این تعداد ۶۹هزار و ۹۱۲ دوز مربوط به مرتبه اول ۵۵ هزار و ۵۳۵ دوز مربوط به نوبت دوم و ۵۲۸ دوز مربوط به نوبت سوم است. 

انتهای پیام

نظر شما