شناسهٔ خبر: 51229124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پایان جشنواره سی‌وسوم تئاتر خوزستان/حکایت همچنان باقی است

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: جشنواره سی‌وسوم تئاتر خوزستان با برگزاری اختتامیه در عصر یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در تالار آفتاب شهرستان اهواز به پایان رسید اما حکایت تئاتر خوزستان با برپایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی و بیست‌وهفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ در هفته پیش رو همچنان باقی است.

صاحب‌خبر -

محمد یاقوت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجراهای نمایشی شاید در این روزهای کرونایی کم‌فروغ شده اما در بستر جغرافیایی شهرستان‌های مختلف کشور به همت هنرمندان پرتلاش عرصه انجمن‌های هنرهای نمایشی همچنان روشنی‌بخش فرهنگ و هنر ایران زمین است. پس باید همواره سپاسگذار  هنرمندان فرهیخته تئاتری بود که به‌رغم مشکلات بسیار مالی بسیجی‌وار در راه اعتلای این هنر قدسی بر صحنه مقدس نمایش در تلاش‌اند.

یاقوت‌پور خاطرنشان کرد: در استان خوزستان نیز که همواره از حیث برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و تعدد گروه‌های نمایشی و اجراهای عمومی در رتبه نخست کشور بوده این روزها شاهد برگزاری پنج رویداد نمایشی هستیم. 

وی توضیح داد: سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی خوزستان که در روزهای ۱۲ تا ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در شهرستان اهواز به دبیری ناصر چنانی برگزار شد و با برگزاری اختتامیه‌ای فاخر نیز در تالار آفتاب به کار خود پایان داد. هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی در روزهای ۱۷ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در شهرستان سوسنگرد به دبیری سعید نگراوی  برگزار خواهد شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان اظهار کرد: بیست‌وهفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ نیز با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۲۰  تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به دبیری علی بازگیر در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود و فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان دزفول به دبیری جناب چرخابی و رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان که مقرر شده با تعمیم اجراها به کل شهرستان‌های استان با اولویت زاد و بوم و فرهنگ خوزستان برگزار شود نیز منتشر شده و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بهمن ماه برگزار خواهند شد.

دبیر رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان جان افزود: همواره گفته‌ام که برای آماده‌سازی یک نمایش در طول حدود پنج ماه ممارست تمرین یک گروه حدودا ۱۵ نفره و روزی لااقل سه ساعت تمرین بیش از پنج هزار نفر ساعت کار صورت می‌گیرد که با توجه به این تلاش وافر میزان حمایت مالی که از سوی مجموعه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از گروه‌های نمایشی استان‌ها صورت می‌گیرد بسیار ناچیز است و رفع این مشکل نیازمند عزم جدی مسؤولان در دولت جدید است.

انتهای پیام

نظر شما