شناسهٔ خبر: 51229090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

رسانه‌ها مطالبه‌گری کنند تا در برنامه هفتم توسعه "خبرنگاران" ویژه دیده شوند

زهرا مرادی

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از رسانه‌ها خواست مطالبه‌گری کنند تا در برنامه هفتم توسعه خبرنگاران بطور ویژه دیده شوند.

صاحب‌خبر -

عباس محمدیان امروز(15 آذر) در نشست با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کرمانشاه، با اشاره به مشکلات جامعه رسانه ای، گفت: مشکلات جامعه رسانه مشکلات دیروز و امروز نیست و از اول انقلاب این مشکلات وجود داشته و مهمترین دلیل وجود این مشکلات هم این است که وحدت رسانه ای در کشور نداریم.

محمدیان با انتقاد از اینکه در هیچ جایی از برنامه ششم توسعه واژه خبرنگار قید نشده، تصریح کرد: باید رسانه ها مطالبه گری کنند تا در برنامه هفتم توسعه خبرنگاران ویژه دیده شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به ضرورت حمایت از خبرنگاران از سوی بسیج رسانه، گفت: بسیج رسانه زمانی می تواند به جایگاه آرمانی خود برسد که خبرنگاران را به جایگاهی برساند که از مسئولین مطالبه گری کرده و از آنها شکایت کنند، نه اینکه خبرنگاران همیشه متهم ردیف اول باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین در خدمت رسانه ها باشند، گفت: رسانه ها باید تریبون صدای مردم باشند، نه تریبون جریان های سیاسی. جریان های سیاسی می آیند و می روند اما آن چیزی که مهم و ماندگار است، مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور سپس با بیان اینکه اعتماد بزرگترین سرمایه رسانه ها است، گفت: اگر مردم به رسانه‌ها اعتماد کردند قدرت در اختیار رسانه قرار می گیرد، اما اگر این اعتماد سلب شد نمی توانیم به قدرتمند شدن رسانه امید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در کنار حل مشکلات راهکار هم ارائه بدهند، گفت: مطالبه گری که در آن راهکار برای حل مشکل وجود نداشته باشد، انتقام گیری است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه رسانه ها باید استقلال داشته باشند، گفت: رسانه‌ای که وابستگی داشته باشد، نمی‌تواند ماموریت‌های خود را به خوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه رسانه ها برای ماندگاری باید محتوای غنی داشته باشند، گفت: رسانه های موفق رسانه هایی هستند که امید به جامعه تزریق می کنند.

محمدیان با بیان اینکه فقر محتوایی در رسانه های امروز بیداد می کند، گفت: برای مقابله با این فقر رسانه ای باید خبرنگاران حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... مسلح به علم روز باشند.

محمدیان با بیان اینکه در تلاطم اقیانوس بی کران فضای مجازی رسانه های رسمی باید نقش آفرینی کنند، ادامه داد: رسانه‌های رسمی باید مطالبه گر حقوق مردم بوده و در راستای خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه امروز تیتر همه رسانه ها سیاسی است، گفت: متاسفانه امروز همه رسانه ها به دنبال سیاسی کردن مردم هستند و سیاسیون نیز از رسانه به عنوان سکویی برای رسیدن به قدرت خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به مشهود بودن نگاه انقلابی در رسانه ها، گفت: در رسانه ها نگاه انقلابی دیده می شود، اما آیا در عمل مسئولین عمل انقلابی را شاهد هستیم؟

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد رسانه ای خیلی عقب هستیم، گفت: باید قدرت رسانه ای را به یک باور تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه های تخصصی ضعف داریم، گفت: باید در این حوزه کارهای جدی انجام شود.

محمدیان اشاره ای هم به خدمات بسیج رسانه به خبرنگاران داشت و گفت: در دوران کرونا حداقل 300 میلیون تومان از سوی بسیج رسانه به درمان خبرنگاران اختصاص پیدا کرده است.

محمدیان با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی اصحاب رسانه در خیلی از استان‌های کشور، گفت: این شرکت تعاونی می تواند بخش هایی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه اشاره ای هم به بلاتکیفی کرمانشاه در انتخاب شهردار و استاندار داشت و گفت: مگر قحط الرجال است که کلانشهر کرمانشاه چندین ماه است که شهردار ندارد.

وی ادامه داد: اخبار 24 ساعت گذشته استان را که رصد می کردم مایه تاسف است که نداشتن شهردار تیتر یک هیچ کدام از رسانه های استان نیست. این موضوع را اگر رسانه های استان پیگیری نکنند چه کسی باید پیگیر باشد.

محمدیان با بیان اینکه کرمانشاه را باید از منظر رسانه معرفی کرد، گفت: باید از ظرفیت های رسانه برای معرفی استان استفاده شود.

محمدهادی صحرایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه نیز در این نشست از کرمانشاه به عنوان یکی از اصیل‌ترین استان های کشور در حوزه کار رسانه ای یاد کرد و  افزود: استان کرمانشاه از سال 1304 روزنامه داشته و سابقه کار رسانه در این استان به بیش از 100 سال گذشته بر می گردد.

وی اضافه کرد: این استان در جریان مشروطه، کودتای 28 مرداد، کشف حجاب رضاخان و دیگر برهه های حساس تاریخی کارهای رسانه ای تاثیرگذاری در پرونده تاریخی خود دارد.


 انتهای پیام

نظر شما