شناسهٔ خبر: 51228134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در ۱۵۰ هکتار بیابان‌های سرخه برگزار شد

سمنان- ایرنا- پویش مردمی بذرپاشی و بذرکاری در سطح ۱۵۰ هکتار از عرصه های بیابانی منطقه شمال شهرستان سرخه روز دوشنبه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در حاشیه اجرای این طرح که با همکاری و همراهی مردم، بسیج سازندگی ، هلال احمر و مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان سرخه برگزار شد به رسانه ها ابراز داشت:  این طرح ملی با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی شهرستان سرخه اجرا شد.
حمیدرضا سعیدی افزود: در این طرح، بذرپاشی بر روی بندهای احداث شده طرح کنترل هرزآب انجام می شود.

وی ادامه داد: این پویش مردمی با مشارکت فرمانداری، بخشداری، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر اداره های دولتی، شرکت های خصوصی، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، معدن داران و صاحبان صنایع، مردم،تشکل ها و هلال احمر تا اسفند سالجاری برگزار خواهد شد.  
وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای این طرح مشارکت مردم و تشکل ها و بخش های دولتی و خصوصی در اجرای طرح های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.
سعیدی مهم ترین هدف از اجرای طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی در منطقه مورد نظر را  با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و نزدیکی به جاده اصلی و پلیس راه، مدیریت سیلاب حاصله از بارندگی ها و پیشگیری از روان شدن آنها به سمت جاده اصلی و شهر عنوان کرد و گفت: استفاده بهینه از رواناب حاصل از بارندگی ها و توسعه فضای سبز از دیگر اهداف طرح مدیریت هرزآب و بذرپاشی منطقه شمال سرخه است.

نظر شما