شناسهٔ خبر: 51227393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو خبرگان لرستان اعلام کرد:

قساوت قلب، عامل ایجاد بیماری‌های روحی

ابراهیم شریفی

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیماری‌های روحی همواره همراه انسان است، افزود: عامل و نشانه ایجاد بیماری‌های روحی، قساوت قلب است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، دوشنبه، ۱۵ آذر در مراسم بزرگداشت مقام آیت‌الله عباسعلی صادقی، اظهار کرد: حضور باشکوه در مراسم تشییع و بدرقه پیکر آیت‌الله صادقی تعظیم شعائر بود و تعظیم شعائر در کادر مخصوص خداست.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله صادقی پدر مهربان و معنوی برای لرستان بود که بیش از ۷۰ سال خدمت کرد و یکی از خدمات ایشان حوزه‌های علمیه لرستان بود، افزود: آیت‌الله صادقی بارها در زمان خفقان پهلوی ده به ده برای صلح و صلاح دعواها و ترویج فرهنگ قرآن تلاش می‌کرد کمااینکه مردم لرستان در طول تاریخ و حتی قبل از صفویه ولایت‌مدار بوده و هستند.

نیازی با تاکید بر اینکه در بسیاری از مشکلات علمی به ایشان پناه می‌بردیم و خلأ حضور او جبران‌ناپذیر است، افزود: آیه ۴۱ سوره رعد با مضمون «أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا نَأْتِی الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا» بیان کننده این نکته است که وقتی یک عالم ربانی از دنیا می‌رود، زمین احساس کم‌وزنی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بلا مراتبی دارد و یکی از مراتب آن فقر است، افزود: بالاتر از فقر بیماری جسمانی و بالاتر از بیماری بدن، مرض قلب و دل و بدترین نوع مرض قلب، غفلت است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است کسی به سبب بیماری جسمانی مدتی در بستر باشد اما بیماری قلب برای همیشه همراه انسان است، افزود: علامت بیماری روحی این است که موعظه در ما تأثیر نمی‌کند و تغییر و تحول روحی در رون ما رخ نمی‌دهد به معنای دیگر قساوت قلب عامل بیماری‌های روحی است.

نیازی با اشاره به اینکه بالاترین مرض قلب غفلت است و چه غفلتی بالاتر از آنکه که هیچ تصوری نداریم که باید از این دنیا برویم، اضافه کرد: هنگام نماز پنج مرتبه فرشتکان مرگ پیش ما می‌آیند اگر ببینند در حال نمازیم هنگام جان دادن بر ما آسان می‌گیرند و اگر ببینند ما کاهل نماز هستیم هنگام جان دادن بر ما سخت می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید شب و صبح متوسل به ائمه بشویم تا از خواب غفلت بیدار شویم، اظهار کرد: زیرک‌ترین مردم کسی است که پیوسته به یاد مرگ و سفر آخرت باشد و از یاد مرگ غافل نشود.

انتهای پیام

نظر شما