شناسهٔ خبر: 51227251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز استان خبر داد:

کنترل کیفیت بیش از ۶ هزار کالا در پالایشگاه گاز ایلام

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در ۸ ماهه اول امسال در قالب ۶۰ درخواست بازرسی کالا از ۶ هزارو ۴۷۴ عدد کالا بازرسی به عمل آمد که ۶۴ عدد آنها معیوب شناسایی و رد شد،گفت: در این مدت به منظور نظارت بر کیفیت کالاهای تامینی و پروژه های ساخت، ۱۹ برنامه‌ی طرح و آزمون بازرسی تدوین و ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

«بهزاد پرچم‌پور» اظهار کرد:علاوه بر بازرسی کالا و ساخت تجهیزات، بازرسی تجهیزات بالابری و کمک بالابری، بازرسی های دوره ای ، مدیریت تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان، انجام آزمون های غیرمخرب پیشرفته و ارزیابی قابلیت سرویس دهی تجهیزات، پایش سیستم های حفاظت کاتدیک، پیگیری پیاده سازی نظام مدیریت خوردگی برمبنای تغییرات فرآیند و مشارکت در برنامه های آموزشی از مهمترین اقدامات انجام شده تا پایان آبان ماه امسال بوده است.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری از ۱۴۹ مورد ادوات بالابری و کمک بالابری بازرسی به عمل آمد و برای آنها گواهینامه صادر شده است، تصریح کرد: در حوزه بازرسی فنی مکانیک لیست شیرهای اطمینان تجمیع شد که هم اکنون طبق برنامه‌ریزی های قبلی تست و کالیبراسیون آنها انجام و لیست مذکور بصورت ماهیانه بروزرسانی می شود.
پرچم پور با بیان اینکه ۴ تجهیز ثابت مورد آزمون های غیرمخرب پیشرفته شامل PAUT و TOFD قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: اخیرا تدوین دستورالعمل ارزیابی قابلیت سرویس دهی تجهیزات (FFS) شرکت ملی گاز با مشارکت فعال بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام صورت پذیرفته است.
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه از دیگر پروژه های جاری بازرسی فنی در این مدت انجام وظایف محوله در رابطه با راه اندازی واحد شیرین سازی اتان بوده است،گفت: در راستای حمایت از تولید داخل با یک شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه قرائت پروبهای ER همکاری آغاز شده و تستهای عملکردی دستگاه در حال حاضر در این پالایشگاه در دست انجام است.
پرچم پور به مهمترین اقدامات برای کنترل خوردگی تجهیزات این واحد صنعتی اشاره کرد و افزود: تعیین پارامترهای فرآیندی اثرگذار بر خوردگی و حدود استاندارد و بحرانی آنها در واحدهای شیرین سازی انجام شده است که هم اکنون مورد پایش هستند و در جلسات منظم ماهیانه با همکاری دیگر واحدها مورد بررسی قرار می گیرند.
وی به تعمیرات اساسی امسال در این پالایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از تجهیزات ثابت و خطوط پایپینگ مطابق برنامه ریزی از پیش تعیین شده ، بازرسی و ضخامت سنجی به عمل آمد و بر اجرای درخواست کارهای تعمیراتی صادره، هیدروتست، فیتاپ، جوشکاری، تنش زدایی، تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان، تست تجهیزات برقی و ابزار دقیقی، اجرای پوشش و رنگ آمیزی مخازن ذخیره و تحت فشار نظارت دقیق شد تا از سلامت و قابلیت سرویس دهی تجهیزات و تاسیسات اطمینان حاصل شود.
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام به دیگر فعالیت های بازرسی فنی در تعمیرات اساسی امسال اشاره و تصریح کرد: صدور دستورالعمل جوشکاری، اجرای رادیوگرافی و تفسیر فیلم، انجام آزمون مایع نافذ به ویژه برای ترموول ها، تعویض کوپنها و ارزیابی نرخ خوردگی و غیره از دیگر اقدامات در زمینه تعمیرات اساسی بوده است.

نظر شما