شناسهٔ خبر: 51227172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش:

خیرین در ایجاد جامعه دوستدار انسان گام های مفیدی برداشته اند

رئیس سازمان آموزش و پرورش گفت: تاکنون خیرین در خراسان رضوی برای ساخت جامعه دوستدار انسان، کودک، کتاب و معلول گام‌های بلندی برداشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صبح امروز سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش در گردهمایی روز جهانی معلولان که در سالن ورزشی مجتمع معلولین شهید فیاض بخش و با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نام گذاری ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولین برای آگاهی بخشی به جامعه، درک مشکلات معلولین و تلاش برای رفع آن‌ها و مناسب سازی جامعه برای حرکت به سمت ایجاد جامعه پایدار، فراگیر و در دسترس است.

وی گفت: جامعه دوستدار انسان جامعه‌ای است که عادلانه، فراگیر، در دسترس، بدون خطر و عاری از آلودگی‌ها است و یکی از مشخصه‌های جدی جامعه دوستدار انسان جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش با بیان اینکه در مسیر رسیدن به جامعه دوستدار انسان، کتاب و معلول، افراد بزرگی گام برداشته اند گفت: با همت این خیرین و در دوسال گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت ۲۰۰ مدرسه کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که این امر منجر به افزایش ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی استان‌های کشور و ۲.۵ متر مربع در مناطق محروم شده است.

بیشتر بخوانید

حسینی گفت: بیش از ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی با همت خیرین نیک اندیش ساخته شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه نهضت توان افزایی برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توان بخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است، گفت: سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه در سراسر کشور کمک کردند.

وی افزود: خیرین در ایام کرونا هم در کنار نظام تعلیم و تربیت بودند و بیش از ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تامین کردند که از این تعداد ۳۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار استنثایی اهدا شده است.

انتهای پیام//ف. غ.

نظر شما