شناسهٔ خبر: 51227115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خدمات ارزشمند آیت‌الله صادقی در لرستان ماندگار است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خدمات ارزشمند آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی در استان ماندگار است و افراد بسیاری نزد ایشان کسب فیض و علم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله هاشم نیازی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت ارتحال آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی اظهار کرد: همه لرستانی ها افتخار داشتند از وجود آیت‌الله صادقی به عنوان یک پدر مهربان که بیش از ۷۰ سال خدمت کرد بهره ببرند.

وی افزود: در زمان خفقان قبل از انقلاب این شخصیت بزرگ روستا به روستا برای رسیدگی به مسایل شرعی و صلح و آرامش مردم تلاش کرد و با اخلاص در خدمت شهروندان بود.

وی با بیان اینکه فقدان آیت‌الله صادقی بسیار سخت است ادامه داد: مردم لرستان در زمان های گذشته هم، ولایتمدار بوده اند، اکنون نیز همواره پیرو ولایت فقیه می‌باشند و قدردان زحمات این عالم بزرگوار در استان و حوزه علمیه هستند.

آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان روز جمعه ۱۲ آذرماه به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

وی متولد ۱۳۰۴ در اردستان اصفهان و از روحانیون برجسته و معروف حوزه علمیه کمالیه لرستان بود که با دعوت آیت الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم آباد هجرت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" نماینده ولی فقیه و "فرهاد زیویار" استاندار لرستان در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" از علمای بزرگ حوزه علمیه سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کردند.

پیکر آیت الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" امام جمعه موقت سابق خرم‌آباد، روز شنبه ۱۳ آذرماه با حضور مسوولان و مردم ولایتمدار در مصلی الغدیر مرکز استان تشییع و برای خاکسپاری به قم منتقل شد.

نظر شما