شناسهٔ خبر: 51226742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ:

ترویج کتابخوانی مشارکت همه ارکان اثرگذار بر فرهنگ را می‌طلبد

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از معرفی کتاب‌ها و نویسندگان ایرانی در بیش از ۶۰۰ تابلو، عرشه و بیلبورد شهری گفت: اهتمام به کتاب و ترویج کتابخوانی در روزگار پرهیاهو، امری مهم است که گسترش آن مشارکت جمعی همه ارکان اثرگذار فرهنگ را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسر احمدوند طی پیامی از رضا صیادی (سرپرست سازمان زیباسازی شهر تهران) برای معرفی کتاب‌ها و نویسندگان ایرانی در بیش از ۶۰۰ تابلو، عرشه و بیلبورد شهری تشکر کرد.

در پیام معاون فرهنگی وزارت ارشاد آمده است: اهتمام به کتاب و ترویج کتابخوانی در روزگار پرهیاهو امروز امری مهم است که گسترش آن مشارکت جمعی همه ارکان اثرگذار بر فرهنگ را طلب می‌کند.

همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و همراهی با خادمان فرهنگ و دست‌اندرکاران بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب و تلاش برای ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها و نویسندگان ایرانی در بیش از ۶۰۰ تابلو، عرشه و بیلبورد کاری ارزشمند و درخور تحسین است. بدین‌وسیله از زحمات و همراهی جنابعالی و همکاران محترمتان سپاسگزارم و برایتان در ادامه مسیر خدمت توفیق مسئلت دارم.

ترویج کتابخوانی مشارکت همه ارکان اثرگذار بر فرهنگ را می‌طلبد

معرفی ۶۰۰ نویسنده و کتاب‌های‌شان در حوزه های مختلف کودک و نوجوان، روانشناسی، ادبیات، تاریخ شفاهی، معارف و دین، همچنین چهره‌نگاری در سطح شهر تهران در قالب بیلبورد طرحی پیشنهادی از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان زیباسازی شهر تهران بود که طی بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب (۲۴ آبان تا اول آذر ۱۴۰۰) رقم خورد.

در این طرح کتاب‌هایی که شهرت بیش‌تری دارند یا بیش‌تر مورد مطالعه بودند و در کنار این دو مزیت دارای کیفیت محتوای برتری هم هستند و می‌تواند مطالعه آن برای عموم مردم مفید باشد، انتخاب و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت؛ پیشنهاد شد به این دلیل که محور بودن نویسنده‌ها در چنین طرح‌هایی اغلب سابقه نداشته، از این رو کتاب‌ها در کنار نویسنده‌ها معرفی شوند.

نظر شما