شناسهٔ خبر: 51226380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان:

تبیین آثار همبستگی در مواجهه با فتنه‌های نوظهور الزامی است

زنجان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، با تاکید بر لزوم توصیف پیامدهای همبستگی گفت: توصیف و تبیین پیامدها و آثار همبستگی مردم با ولایت، در مواجهه با فتنه‌های نوظهور، از اهداف برگزاری برنامه های ۹ دی به عنوان روز بصیرت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی ناصر روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی گرامیداشت ۹ دی با اشاره به برگزاری برنامه های روز بصیرت (۹دی) افزود: آیین گرامیداشت ۹ دی، روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه اعظم زنجان و با حضور حجت الاسلام علی رضایی نماینده رهبری در هوا فضای سپاه و مداحی حاج مهدی رسولی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری روز بصیرت و حماسه ۹ دی اظهار داشت: معرفی ابعاد آثار و پیامدهای حماسه ۹ دی، به عنوان روز بصیرت و ارتباط مردم با ولایت، تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل رهبری در مهار فتنه آمریکایی و صهیونیستی به خصوص برای نسل نوجوان و جوان که در تیررس فتنه ها هستند، از اهداف مهم این برنامه ها است. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، بررسی و تبیین شیوه های دشمن در بی ثبات سازی نظام، تبیین رسالت تاریخی خواص و جریان‌های مختلف در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب و لطمه هایی که بر انقلاب و نظام وارد کرده اند و تبیین مردمی بودن انقلاب اسلامی و بیان آن در ابعاد مختلف را از دیگر اهداف  برنامه های گرامیداشت حماسه ۹ دی عنوان کرد.

حجت الاسلام ناصر سپس به فرا رسیدن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های مهم و پیش رو است که امیدواریم با پاسداشت هرچه باشکوه تر آن، دین خود را تا حدودی به سردار دلها ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در زنجان با سخنرانی مهمان ویژه این برنامه، سردار اصانلو برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، سپس به انتظارات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری ۲ آیین پیشرو هم اشاره کرد و افزود: همه ادارات و دستگاه ها برنامه‌های برگزاری این ۲ مناسبت را در مجموعه های خود داشته باشند و با نصب بنر در سردرب ادارات، به فضاسازی شهری در این حوزه کمک کنند.

حجت الاسلام ناصر با اظهار تاسف از عدم حضور نماینده شهرداری در ۲ جلسه اخیر هماهنگی این مناسبت ها، بر انتظارات شورا از مجموعه شهرداری زنجان تاکید کرد و اظهارداشت: از مجموعه شهرداری انتظار داریم در راستای فضاسازی شهری در حوزه  نصب بنر در راستای اطلاع رسانی های میدانی، اقدام لازم را انجام دهد.

 وی خاطر نشان کرد: از اداره کل ارشاد اسلامی  استان هم انتظار داریم با برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر و نیز  شب شعر، اقدامات لازم در برگزاری  هر چه با شکوه تر این  مناسبت ها را داشته باشد.

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان،  همچنین  برگزاری گرامیداشت ۹ دی، در روستاهای پرجمعیت به ویژه روستاهایی که روحانیون مستقر و نیز هجرتی دارند را خواستار شد.

ناصر از استانداری زنجان هم خواست حداقل با نصب  بنر در سردر استانداری به فضاسازی شهری به مناسبت ۹ دی مشارکت کرده و در دعوت از مدیران دستگاهها برای شرکت در آیین این روز سهیم باشد.

نسل دانش آموز، جوان و نوجوان باید با  ماهیت حماسه ۹ دی آشنا شوند

وی با بیان اینکه از سپاه انصارالمهدی انتظار داریم همه بسیجیان را برای حضور در آیین پاسداشت ۹ دی و نیز گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی دعوت کند، افزود: همچنین سپاه باید  با برگزاری نشست های سیاسی در خصوص ۹ دی و فتنه‌گری های  دشمنان، نسل دانش آموز، جوان و نوجوان را با ماهیت این حماسه آشنا کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، با اشاره به انتظارات این شورا از مجموعه آموزش و پرورش  هم گفت:  برگزاری نشست های بصیرت افزایی و گفتمان‌های دینی در بستر فضای شاد برای دانش‌آموزان به خاطر شرایط  متاثر از کرونا و نیز دعوت از معلمان و فرهنگیان برای حضور در مراسم، هم  بخشی از برنامه هایی است که آموزش و پرورش باید بر عهده بگیرد.

 ناصر تولید برنامه های مستند پیرامون ۹ دی را هم به عنوان انتظار از  صدا و سیما  اعلام کرد و افزود: قطعا  همچون همیشه نقش پررنگ خود را ایفا  می کند.

نظر شما