شناسهٔ خبر: 51224791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مصائبی از زندگی کوتاه قامتان در فیلم "بلندتر ازهمه درختان"/ کوتاه قامتانی که همت بلند دارند

گروه استان‌ها ــ کارگردان فیلم تلویزیونی "بلندتر از همه درختان" گفت: "بلند تر از همه درختان" اولین اثری است که قهرمان اصلی آن یک کوتاه قامت است و سعی کردیم در این فیلم به تغییر نگاه جامعه نسبت به کوتاه قامتان و مشکلات زندگی‌ اجتماعی آن‌ها بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مصطفی احمدی فر کارگردان فیلم تلویزیونی "بلندتر از همه درختان" در نشست خبری که با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد اظهارداشت:بلندتر از همه درختان درباره زندگی جوان کوتاه قامتی است که بعنوان پزشک در یکی از روستاهای اطراف مشهد به خدمت مشغول است اما به دلیل مشکل جسمانی که دارد در ابتدا مردم به راحتی نمی‌توانند او را در آنجا و آنهم در کسوت پزشک بپذیرند و برخورد خوبی با او ندارند، اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه این شخصیت، محبوبیت خاصی بین مردم روستا پیدا می‌کند.

احمدی فر با بیان اینکه این فیلم اولین اثری است که قهرمان اصلی آن یک کوتاه قامت است عنوان کرد: می‌توانم بگویم استارت اولیه ساخت این فیلم سال 97 در ذهن من شکل گرفت، همان زمان که انجمن کوتاه قامتان ایران با مرکزیت تهران در مشهد نیز راه اندازی شد لذا با توجه به ارتباطات نزدیکی که با این قشر جامعه داشتم و از نزدیک شاهد مشکلات و نیز توانمندی‌های این عزیزان بودم تصمیم گرفتم روزی صدای آنها را به گوش مردم برسانم تا شاید از این طریق نقشی در تغییر نگاه جامعه نسبت به این افراد داشته باشم چرا که کوتاه قامتان همت بلندی دارند.

این کارگردان جوان که سابقه ساخت 4 فیلم دارد و دستیاری و تولید در پروژه‌های فیلمسازی را در کارنامه فیلمسازی اش دارد با اظهار ناامیدی از روند فیلمسازی در مشهد عنوان می‌کند: در این شهر هیچگونه رتبه بندی برای ارزیابی یک فیلمساز وجود ندارد و این روند سبب ناامیدی هنرمندانی می‌شود که صادقانه تلاش کرده اند در شهرخودشان و با بکارگیری از ظرفیت و هنرمندان بومی این شهر به خلق اثرشان بپردازند و اینگونه است که راه برای مهاجرت هنرمندان باز می‌شود.

 فیلم تلویزیونی "بلندتر از همه درختان" که آخرین روزهای تصویربرداری‌اش در مشهد در حال انجام است هفته آینده پس از ضبط سکانس‌های باقیمانده‌اش در تهران به کار خود پایان می‌دهد.

این فیلم بلند به کارگردانی مصطفی احمدی فر و نویسندگی مهدی رضازاده با حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر و سینمای مشهد همچون رضا صابری و علیرضا سوزنچی، اسدا... یکتا، شاپور ترکمن‌سرابی، غلامرضا عارف‌نژاد، احمد طاهونچی، الهه پژوهی، علی جوانمرد، محمود کریمی، مهری شمس، محمد حقیقی، رضا نیک‌اختر، مهرداد بهروز، مهدی وکیلی، یاسمن میراحمدی و سهیل سهیلی در روستای اسجیل گلمکان مشهد در حال ساخت است.

انتهای پیام/281/س

نظر شما