شناسهٔ خبر: 51224769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بزرگراه چابهار-کنارک تا پایان سال آینده آماده بهره‌‌برداری می‌شود

گروه استان‌ها- معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به ترافیک بسیار بر روی راه‌های موصلاتی و به ویژه کریدور چابهار-کنارک، ۲۴ کیلومتر از ساخت این کریدور را که نقاط بحرانی آن است در دست ساخت داریم.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سواحل مکران اظهار داشت: براساس آمار وزارت راه،  سیستان و بلوچستان کمترین سهم از بزرگراه و راه اصلی را در کشور دارد، با آنکه دومین استان پهناور کشور بعد از کرمان است فقط 320 کیلومتر بزرگراه دارد که فقط 50 کیلومتر در بلوچستان است و سهم جنوب بلوچستان با بندر ترانزیتی چابهار با آن اهمیت بین‌ المللی‌اش صفر است.

وی افزود: براساس میانگین کشوری باید برای هر 100 کیلومتر راه، 22 کیلومتر بزرگراه ساخته شود که این آمار در حوزه راه شمال سیستان و بلوچستان به ازای هر 100 کیلومتر چهار کیلومتر است و در حوزه جنوب صفر است.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این جاده‌های نامناسب و فاقد استاندارد سیستان و بلوچستان باید یک بندر ترانزیتی بین‌المللی را هم که درحال حاضر 8.5 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در سال را دارد و ظرفیت‌اش حتی می‌تواند تا 15 میلیون در سال هم برسد اما جاده‌ها در خوشبیانه‌ ترین حالت فقط کشش یک میلیون تن بار را دارند.

اسدی ادامه داد: احداث 24 کیلومتر از کریدور چابهار-کنارک که بخش مهمی از بار را تحمل می‌کند عهده‌دار شدیم و با بیش‌از 290 میلیاردتومان اعتبار تا پایان سال آینده بهره‌برداری می‌شود؛ این بخش 24 کیلومتری بحرانی‌ترین نقاط هستند و بقیه از کیلومتر 24 تا کنارک را هم شرکت زیرساخت وابسته به وزارت راه عهده‌دار شده که ضرروی است در کار تسریع شود تا همزمان با ما بهره‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث باند دوم محور چابهار به کنارک به سبب ایجاد مسیر دسترسی آسان و کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش بار ترانزیتی عبوری به مناطق همجوار و سایر استان‌ها جهت مصارف داخلی و کشورهای همسایه مدنظر جهت انتقال واردات درحال اجراست.

انتهای پیام/395/ی

نظر شما