شناسهٔ خبر: 51224721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

۲۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند

رشت- سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۲۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان، گفت: کاهش آمارها در صورت عدم رعایت دستور العمل ها شکننده بوده و امکان افزایش دوباره وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر دوشنبه با اشاره به روند کاهش آمارهای کرونایی در استان گیلان همانند روزهای و هفته‌های اخیر، اظهار کرد: البته این نباید سبب عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌ها در میان شهروندان شود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۵۲ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان بستری شده اند، گفت: در مقایسه با ۴۸ ساعت گذشته با کاهش ۱۹ نفری در میان مبتلایان مواجه هستیم.

مهرابیان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۱۹ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند، گفت: ۴۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۹ نفر از این افراد امروز به این بخش منتقل شده اند.

وی به روند خوب واکسیناسیون در استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: امروز ۴۵۲ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در استان فعال است، تأکید کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن، پرهیز از حضور در دورهمی و مراسم باید با دقت و جدیت رعایت شود.

مهرابیان با اشاره به شیوع سویه جدید با نام اومیکرون، افزود: با توجه به ناشناخته بودن و قدرت بالای انتشار و سرایت شهروندان گیلانی باید تمام نکات را برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر همشهریان رعایت کنند.

نظر شما