شناسهٔ خبر: 51223978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان کاهشی است

شیرانی، روند شیوع کرونا در استان را کاهشی اعلام کرد و گفت: شیوع کرونا در استان در موارد سرپایی، بستری و موارد فوتی در استان روند کاهشی باثبات دارد.

صاحب‌خبر -

«مجید شیرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: روند شیوع کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن در بیماران بستری ۱۰ درصد کاهش و در بیماران سرپایی با ۲۰ درصد کاهش همراه بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته موردی از فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است، تصریح کرد: با کاهش چشمگیری موارد ابتلا، فوتی‌های کرونا نیز کاهش یافته و در برخی رروزها به صفر رسیده است.

 

شیرانی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان شناسایی شده است که از این تعداد پنج بیمار بستری شدند و ۲۲ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری مجموع بستری‌های فعلی در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیماری ۸۰ نفر قطعی اعلام شده و ۱۳ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

شیرانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۵۴ هزار و ۵۴۵ تست تشخیص مولکولی کرونا در استان گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد تست یک سوم بیماران مشکوک به علائم بالینی کرونا در استان مثبت قطعی اعلام شده است.

 

وی به روند واکسیناسیون در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز نخست و ۷۲ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

 

شیرانی با توصیه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع سویه‌های جدید و رفتار پیچیده ویروس کرونا همچنان توصیه می‌شود که افراد نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، دوری از اجتماعات و رعایت بهداشت فردی اهتمام ویژه ای به کار گیرند.

 

پایان پیام/361

نظر شما