شناسهٔ خبر: 51223487 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نکات بسیار مهم که هنگام خرید لباس کار ایمن باید بدانید

در ادامه با انواع لباس کار ایمن به عنوان یک تجهیزات حفاظتی برای استاندارد کردن فعالیت ‌های اداری و صنعتی بیشتر آشنا می شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرید لباس کار به عنوان یک تجهیزات حفاظتی برای استاندارد کردن فعالیت‌های اداری و صنعتی توصیه می‌شود. لباس کار با توجه به نوع حرفه یک شخص شامل لباس‌های دوتکه یا یک تکه می‌باشد. جنس لباس کار از پر اهمیت ترین عوامل تعیین قیمت لباس کار (لباس کار ارزان) می‌باشد.

بعضی از اشخاص فعال در مشاغل پر حادثه، بایستی تمام بدنشان حتی صورت و دستانشان را به طور کامل پوشش دهند. با این حال هدف از اصطلاح لباس کار همان لباسی هست که اعضای اصلی فرد را پوشش خواهد داد. دیگر انواع پوشش دهنده‌های حفاظتی در قالب‌های کلاه ایمنی، کفش کار دسته بندی خواهد شد.

مقایسه جنس لباس کار

یکی از ابتدایی‌ترین و اصلی ترین مواردی که در هنگام خرید لباس کار مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد میزان مرغوبیت بافت و جنس پارچه لباس کار می‌باشد. پارچه‌هایی که کشور ما جهت تولید لباس کار مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به میزان ضخامت پارچه و به ترتیب عبارتند از:

پارچه کتان لباس کار

این پارچه دارای خلوص گوناگونی بوده که هر چه مقدار خلوص پنبه پارچه افزایش یابد میزان کیفیت پارچه بیشتر شده و به همان مقدار قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

پارچه تترون

امروزه اکثر لباس کارهای رستورانی با استفاده از همین پارچه تترون تولید می‌شود. این پارچه از ضخامت کمی برخودار بوده و قیمت کمتری در مقایسه با دیگر پارچه‌های لباس کارخواهد داشت.

پارچه ترگال

میزان ضخامت این پارچه از تترون بیشتر بوده ولی با این حال همچنان به عنوان یک پارچه منعطف و خنک شناخته خواهد شد. از این نوع پارچه بیشتر برای تولید لباس فرم مدارس، لباس کار فرم اداری و رسمی و روپوش‌های پزشکی و آزمایشگاهی استفاده خواهد شد.

پارچه فلامنت کج راه

پراستفاده ترین پارچه لباس کار در کشور ما بوده و از ضخامت بسیار مناسبی برای تولید لباس کار برخوردار می‌باشد. شرکت ایمن صنعت ایران، لباس کار بوفالو، دیکیز، ستورک، سیناورک و برخی برندهای معروف نیز از این پارچه برای تولید لباس کار استفاده می‌کنند.

مقایسه انواع لباس کار و خصوصیت آنها

نکات بسیار مهم که هنگام خرید لباس کار ایمن باید بدانید

لباس کار دوتکه

استفاده از لباس کار دو تکه در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی رواج بسیار زیادی دارد. یکی از پراستفاده ترین انواع کاپشن شلوار کار، لباس کار ایران خودرویی می‌باشد. عمدتاً در دوخت این نوع لباس کار از پارچه‌هایی مثل پلی استر پنبه و فلامنت ویسکوز استفاده خواهد شد. در تولید این نوع لباس کار می‌تواند دو مدل پرجیب و کم جیب استفاده نمود. در برخی از موارد هنگام خرید لباس کار, کاپشن شلوار کارگری و کاپشن شلوار سرپرستی را به این صورت از هم تفکیک خواهند کرد برای مثال برای کاپشن شلوارهای سرپرستی از مدل پرجیب استفاده می‌کنند و برای مدل کارگری از مدل کم جیب استفاده می‌شود.

در زمان خرید این مدل لباس کار بایستی به کیفیت دوخت، نوع پارچه و همچنین سایز لباس کار توجه نمود. سایز لباس کار از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد، زیرا که کاپشن شلواری مناسب اماکن کارگاهی است که از لحاظ سایز تا حدودی برای پرسنل آزاد دوخت شده باشد تا انعطاف کافی برای انجام فعالیت را برای پرسنل فراهم آید.

لباس کار دوبنده

اکثر استفاده لباس کار دو بنده در حرفه‌ها و صنایعی مثل نجاری، تعمیرات خودرو و آهنگری می‌باشد.مزیت اصلی استفاده از لباس کار دوبنده به علت راحتی پوشش و انعطاف پذیری حین کار است که برای کارگران تمایل زیادی به استفاده از این لباس دارند. همچنین استفاده از این مدل لباس کار در فصل‌های گرم نیز بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

تیشرت جودون

یکی از انواع مدل‌های بسیار محبوب بین انواع لباس کار تیشرت ها می‌باشند، بیشترین خرید مجموعه‌های صنعتی در خصوص تیشرت ها پارچه جودون می‌باشد انواع گوناگونی از پارچه جودون وجود دارد که پرکاربرد ترین انواع آن عبارتند از:

جودون لاکرا، جودون پنبه، جودون پلی استر

البته پارچه جودون در دسته بندی پارچه‌های تریکو قرار می‌گیرد.جنس پارچه جودون از پلی استر پنبه بوده و از ترکیب ۷۰ درصد پلی استر و ۳۰ درصد پنبه می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید لباس کار

نکات بسیار مهم که هنگام خرید لباس کار ایمن باید بدانید

بسیاری از کارخانجات و شرکت‌ها برای افزایش امنیت پرسنل خود برای آنها لباس کار تهیه می‌کنند.خصوصیات یک لباس کار ارتباط مستقیم با محیط کاری دارد که اشخاص در آن جا فعالیت دارند. لباس کار درواقع پوشش حفاظتی است برای مراقبت از اعضای بدن اشخاص.

لباس کار بایستی به صورتی باشد که اشخاص را از آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

لباس کار بایستی به صورت کامل متناسب با سایز بدن افراد دوخته شود.

اگر وجود آستین بلند برای کارکنان خطر ساز باشد بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده شو.

پرسنلی که در اماکن آلوده فعالیت دارند و دائماً در مواجه غبار و گرد قرار دارند و یا با مواد آتش زا، مسموم کننده ارتباط دارند نبایستی از لباس کارهای جیب دار و حتی لبه دارو … استفاده کنند. زیرا گرد و خاک در منافذ لباسشان باقی مانده و می‌تواند خطر ساز باشد.

ایمن صنعت ایران تولید کننده انواع لباس کار با دوخت صنعتی (سه دوخت) و اورکت‌های زمستانه و تامین کننده انواع تجهیزات حفاظت فردی می‌باشد شما عزیزان با مراجعه به وب سایت ما imensanaatiran.com و یا با شماره تماس ما ۰۳۱۳۲۳۷۱۵۸۳ می‌توانید نسبت به خرید در فروشگاه اینترنتی ما اقدام فرمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما