شناسهٔ خبر: 51223116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییسی به دعوت چه کسانی به دانشگاه شریف می‌رود؟

تهران- ایرنا- تشکل‌های بزرگ دانشجویی در بیانیه‌ای مشترک از رییس‌جمهور خواستند در روز دانشجو با حضور در دانشگاه شریف، با دانشجویان انقلابی و اساتید این دانشگاه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور فردا شانزدهم آذر، در آیین بزرگداشت روز دانشجو با عنوان «صریح، شفاف، دانشجویی» در دانشگاه صنعتی شریف حاضر می‌شود.

این حضور به دعوت ۵ تشکل بزرگ دانشجویی کشور صورت می‌گیرد که در نامه‌ای به آیت الله رییسی تصریح کردند: جایگاه تحول‌خواهانه دانشجو در فضای سیاسی اجتماعی جامعه بر کسی پوشیده نیست و تاثیر مستقیم آنان در آینده‌سازی جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است.

در نامه اتحادیه‌های دانشجویی به رییس‌جمهور همچنین آمده است: گفتگوی مستمر با دانشجویان دغدغه‌مند انقلابی بی‌شک می‌تواند یاری دهنده دولت سیزدهم در ادامه مسیر خود در راستای تحقق آرمان‌های حقیقی انقلاب اسلامی و تعالی جمهوری اسلامی باشد.

این نامه از سوی بسیج دانشجویی و دبیران کل دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه جامعه اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی صادر شده است.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در روز دانشجو خواهد بود.

آیت الله رییسی سال گذشته هم در بیستم آذر به مناسبت روز دانشجو در کسوت قاضی القضات میزبان طیف‌های مختلف دانشجویی بود که در نشستی صریح و صمیمی در دفتر رییس قوه قضاییه شرکت کردند و به بحث و تبادل نظر درباره مهمترین دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین آیت‌الله رییسی روز شانزدهم آذر ۹۸ با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به انتقادات و سوالات صریح آنها پاسخ داد.

رییس‌جمهور، روز نوزدهم خرداد و در ایام تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دانشگاه تهران حضور یافت و پس از سخنرانی در جمع استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها،  در مسجد این دانشگاه پاسخگوی سوالات مهم دانشجویان بود.

آیت الله رییسی که در آن نشست به دلیل کمبود وقت و برنامه سفر به خوزستان مجال پاسخگویی به همه سوالات را نداشت، گفت که نشستهایش با دانشجویان محدود به این جلسه نیست همواره ارتباط خود را با جوانان و دانشجویان و اقشار مردمی ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور اکنون برای تحقق وعده خود در یکصد و سومین روز از آغاز به کار دولت به دانشگاه صنعتی شریف می‌رود تا در نشستی غیرکلیشه‌ای و «صریح، شفاف، دانشجویی»، پای حرف‌ها و درد دل‌های دانشجویان بنشیند و نقدها و پیشنهادات آنها را بشنود و به سوالات آنان پاسخ دهد.

دانشگاه صنعتی شریف از مهم‌ترین‌ و شناخته شده ترین دانشگاه‌های تهران است که همواره مورد توجه دولت‌مردان‌ و میزبان چهره‌های سیاسی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ۱۶ آذر ۹۴ در مقام رییس‌ دولت وقت به دانشگاه شریف رفت. او که روز دانشجوی سال ۹۸ به هیچ دانشگاهی نرفته‌ بود و دو روز پس از آن در دانشگاه فرهنگیان حضور یافت تا قضای‌ آن را به جا آورد، سال گذشته هم در روز ۱۶ آذر به دانشگاه نرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ غلامحسین‌ محسنی‌ اژه‌ای نیز روز بیستم‌ آذر سال ۹۶ در مقام سخنگوی دستگاه قضا در جمع دانشجویان‌ در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت.

محمدباقر قالیباف هم که امروز ردای ریاست مجلس را بر تن کرده، در سال ۹۲ در به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و در سال ۹۳ در قامت شهردار تهران به دانشگاه صنعتی شریف رفت.

همچنین محمود احمدی‌نژاد در دوره دوم‌ ریاست‌جمهوری خود در اواخر اسفند ماه سال ۹۱ برای گفتگو با دانشجویان‌ شریف به این دانشگاه رفت.

نظر شما