شناسهٔ خبر: 51223007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

رقابت شورانگیز و سنگین آذرماه بچه های مسجد

رقابت شورانگیز و سنگینی این روزهای آذرماه در بین بچه های مسجد ایجاد شده تا در زمان باقیمانده را مغتنم بشمارند و از آن برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -اصفهان: دومین رویداد فهما کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، این روزها فرصت های پایانی خود را تا خط آخر مسابقه طی می کند و کمتر از 17 روز دیگر برای پایان رقابت فرصت باقی مانده تا اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری و تیم های اجرایی این تشکل ها ظرفیت خود را در سامانه بچه های مسجد به نمایش بگذارند.

 

رقابتی که بین شبکه های کانونی، استان ها و اعضای کانون های فرهنگی و هنری برای کسب امتیاز و رتبه نهفته و از طرفی نیز کدامین استان به عنوان پایتخت فهما برای دو سال انتخاب خواهد شد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد این روزها همت بیشتری برای این رقابت یافته اند و رتبه و امتیازات روزانه متفاوت و فراز و نشیب زیادی دارد.

شور و هیجانی مبتنی بر یک رقابت سازنده ایجاد شده که البته امسال این میدان رقابت به همدلی و همگرایی نیز نزدیک استت چرا که کانون های فرهنگی و هنری با حمایت مدیر شبکه و رابط کانونی باید به دیگر اعضای شبکه خود نیز خدمت ارائه کنند و آنان را نیز همسو جریان خود بدارند.

 

همین موضوع نه تنها رقابت را هدفمند بلکه همگرایی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را نیز تقویت می کند.

 

*تجلیل از برگزیدگان فهما با حضور مقامات کشوری

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نشست با جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به اختتامیه این مرحله از فهما اشاره کرد و گفت: امسال تجلیل از برگزیدگان فهما با حضور مقامات کشوری برگزار خواهد شد.

«جلال ریزانه» این آیین را که برای نخستین بار در دوره کانون های فرهنگی و هنری مساجد رقم می خورد را یک فرصت برای اعتلای این نهادها بیان کرد وافزود: در این جلسه دغدغه ها‏، چالش ها و فرصت های کانون های مساجد برای آینده روشن تبین و تشریح خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری و تعامل با همدیگر فرصت هایی را برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه و مردمی سازی فرهنگ و هنر مساجد کشور فراهم سازند و قطعا دولت پشتیبان این جریان خواهد شد.

 

*فهما و کشف استعدادها و فرصت ها

 

رویداد فهما و ایران قوه علاوه بر فرصت رقابتی وشناسایی کانون های فعال و همچنین همگرایی و ایجاد صدایی بلند از این مراکز در کشور، استعدادهای فرهنگی و هنری و فرصت هایی که در بین اعضای کانون های مساجد نهفته بود را شناسایی و رشد داد.

یکی از فرصت هایی که در بین کانون های مساجد باید تقویت و رشد پیدا کند، کمک به رشد و پیشرفت استعدادهای جوانان و نوجوانانی است که به دلیل ناشناختگی مانع ازپیشرفت آنان و یا کسب منفعت در بین اعضا خواهد شد.

«میثم« یکی از اعضای کانون های مساجد بود که صدای خوبی در اذان و قرائت قرآن داشت و جشنواره قرآنی مدها متان به رشد استعداد او و فرصت برای پیشرفتش را فراهم کرد.

«مریم» هم که در رشته طراحی دارای استعداد بود، این روزها به سبب برگزاری جشنواره و رویدادهای هنری و همچنین فهما در قالب هنرهای تجسمی پیشرفت پیدا کرد.

 

*پشتیبانی محلی حلقه مفقود رقابت فهما

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رقابت فهما موفقیت هایی بدست می آورند و در سطح ملی مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند، اما نکته اینجاست که مسئول محلی مثل دهیار، شهردار و فرماندار و مدیران کل چه جایگاه و فرصتی را برای تجلیل از برترین های فهما هر منطقه انجام می دهند.

شاید یک مرکز در سطح ملی نتواند رتبه ای را بدست آورد اما در سطح شهرستانی و محلی خوش درخشیده و جریان فرهنگی و هنری ایجاد کرده که لازم است مسئولان امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

پایان پیام/128

نظر شما